۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

بازخوانی پرونده پیکان و راه‌آهن از زبان تاج

رئیس سازمان لیگ نامه ارسالی باشگاه ترکیه‌ای اردو را دلیل تغییر رای کمیته استیناف می‌داند.
کد خبر : ۲۴۹۹۸۵
صراط: مهدی تاج درباره رای نهایی کمیته استیناف اظهار کرد: هرچند رای اولیه کمیته انضباطی به سود باشگاه راه‌آهن صادر شد اما با شکایت پیکان، این کمیته راه‌آهن را در ارتباط با تخلف موتومبا بی‌تقصیر ندانست.  

تاج ادامه داد: پیرو بررسی‌های کمیته استیناف رای سقوط راه‌آهن به لیگ دسته اول صادر شد ولی با پیگیری‌های باشگاه راه‌آهن، پنجشنبه هفته گذشته نامه‌ای از سوی فدراسیون فوتبال ترکیه به کمیته استیناف رسید که در این نامه آدام  ترکمن مسئول بخش مالی، اداری و حقوقی باشگاه اردواسپور که معاون مدیرعامل این باشگاه هم هست، مسئولیت هر نوع اتفاق غیرمنتظره مبنی بر صدور ITC بازیکن اوگاندایی- سوئدری را برعهده گرفته و اضافه کرده بود حق ثبت‌نام این بازیکن در باشگاه اردو در فدراسیون فوتبال ترکیه موجود بوده و اقدامات لازم برای فسخ قرارداد وی از سوی باشگاه ترکیه انجام شده است.  

وی افزود: وقتی این نامه به دست ما رسید کمیته استیناف این گزارش را جایگزین گزارش حکم قبلی کرد و بر این اساس حکم را تغییر داد. بدیهی است صدور حکم به سود راه‌آهن مانع از مراجعه بتاشگاه متضرر به کمیته انضباطی فیفا برای طرح اعتراض و مطالبه حق خود علیه باشگاه ترکیه‌ای نیست.  

رئیس سازمان لیگ درباره فعالیت پیکان و راه آهن در فصل نقل و انتقالات توضیح داد: هردو باشگاه می‌توانستند در این مدت به فعالیت‌های قانونی خود در فصل نقل و انتقالات ادامه دهند اما با توجه به صدور رای به سود راه آهنی‌ها، آن‌ها تا ساعت 24 امشب باید نام بازیکنان خارجی خود را ثبت کنند. البته راه آهن برای بستن قرارداد با بازیکنان داخلی تا 5 مرداد فرصت دارد.  

تاج درباره ممنوعیت حضور تیم‌های بدهکار در لیگ برتر اظهار کرد: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در نامه‌ای از سازمان لیگ درخواست کرده از حضور تیم‌های بدهکار در لیگ برتر جلوگیری کند . شرکت این تیم‌ها در فصل جدید منوط به تسویه حساب با طلبکاران و کسب مجوز از کمیته انضباطی است.  

وی همچنین درباره حضور سایپا در تهران گفت: سازمان لیگ موافق بازگشت سایپا به تهران نیست. به نظر ما این تیم باید در کرج به فعالیت خود ادامه می‌داد. هرچند حضور این تیم در شهرستان اسلامشهر بلامانع است.