۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

نجار: درباره سیل اطلاع‌رسانی شده بود!

نجار یادآور شد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول اطلاع‌رسانی موظف به اطلاع‌رسانی درست و دقیق است که البته در روز حادثه نیز اطلاع‌رسانی محلی انجام شده بود.
کد خبر : ۲۵۰۳۵۵
صراط: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در اثر سیلاب هفته گذشته 16 نفر جان خود را از دست دادند و 3 نفر نیز مفقود شده‌اند که جست‌وجو برای پیدا کردن آنها همچنان ادامه دارد.

اسماعیل نجار در حاشیه جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز در خصوص سیلاب کن و سولقان برگزار شد اظهار داشت: شورای شهر تهران نیز همانند تمامی مسئولین دغدغه حوادث را دارند و در حادثه اخیر نیز تمامی دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل کردند.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران نیز همین دغدغه را داشتند و در این جلسه گزارشاتی از اقدامات انجام شده ارایه شد و اعضای شورا نیز نظرات سازنده‌ای داشتند که قطعا در آینده از این نظرات استفاده خواهد شد.

نجار افزود: مدیریت بحران باید نسبت به پیشگیری و پیش‌بینی حوادث اقدام کند و به سمت مدیریت ریسک پیش‌ برود.

وی گفت: با مدیریت ریسک باید به سوی کاهش خسارت‌های مالی و جانی در حوادث پیش برویم.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  افزود: حادثه در محدوده بسیار کوچکی و نهایتا در هنگام غروب روز یکشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است.

نجار یادآور شد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول اطلاع‌رسانی موظف به اطلاع‌رسانی درست و دقیق است که البته در روز حادثه نیز اطلاع‌رسانی محلی انجام شده بود.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آموزش و پیشگیری در اولویت نخست سازمان مدیریت بحران کشور قرار گرفته است که در این زمینه عقب مانده‌ایم و باید اقدامات بیشتری در این خصوص انجام شود.

وی به ساخت و سازهای حاشیه رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: بناهای غیرمجازی در سه دهه گذشته در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است و متولی اصلی نیز در این حریم‌ها وزارت نیرو است که باید با کمک دستگاه‌های قضایی نسبت به رفع این ساخت و سازها اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه سیلاب اخیر در حد شهرستان بوده است گفت: ممکن است در کشور دهها حادثه رخ بدهد که باید نسبت به مدیریت این حوادث اقدام شود.

نجار درباره تعداد جانباختگان سیلاب هفته گذشته اظهار داشت: در این حادثه 8 نفر در روستای سیجان و 8 نفر دیگر نیز در جاده کن و سولقان جان خود را از دست دادند و 3 نفر نیز مفقود شدند که هنوز جست‌وجو توسط هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیدا کردن این افراد ادامه دارد.
منبع: فارس