۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

همدستی «استخبارات» عربستان با آمریکا برای تحریم فرماندهان سپاه +سند

یکی از اسناد فاش شده توسط ارتش سایبری یمن نشان می‌دهد که مسئولان دستگاه اطلاعاتی عربستان، پیشنهاد کرده‌اند که برای افزودن نام فرماندهان سپاه به لیست سیاه هماهنگی با آمریکا به عمل آید.
کد خبر : ۲۵۲۴۹۶
همدستی «استخبارات» عربستان با آمریکا برای تحریم فرماندهان سپاه +سند

صراط: یکی از صدها هزار سند افشا شده از وزارت خارجه، کشور و دفاع عربستان توسط «ارتش سایبری یمن» نشاان می‌دهد که عربستان سعودی تلاش و تمایل وافری برای تحریم شدن مسئولان ایرانی دارد.

این سند که نامه «مصطفی بن محمد حبیب کوثر» مدیر کل «اداره کشورهای آسیایی» وزارت خارجه عربستان به «قائم مقام روابط دوجانبه» این وزارتخانه است، از وجود تلگراف رئیس وقت دربار عربستان (خالد التویجری) پرده برمی‌دارد که موضوع آن رصد تغییرات فرمانده کل سپاه پاسداران ایران در برخی فرماندهان سپاه است.

در این سند که به تاریخ 25 بهمن ماه 1390 (21 ربیع‌الاول 1433/ 14 فوریه 2012) است، آمده که موضوع تلگراف به شرح زیر است:

«تلگراف رئیس دربار، درخصوص تغییرات فرمانده سپاه پاسداران در مناصب فرماندهی و نظر استخبارات برای هماهنگی با آمریکا برای افزودن اسامی فرماندهان جدید سپاه به لیست تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه [آمریکا] و ممنوعیت سفر آنان و بلوکه شدن دارایی‌هایشان. البته به این شرط که عربستان طرف مستقیم این موضوع نباشد.

این اقدام در آن واحد، ضربه‌ای پیشدستانه و موثر بر رژیم ایران و آینده سیاسی این افراد و پیامی مستقیم به فرماندهان سپاه است مبنی بر اینکه در خصوص تعاملشان با اوضاع داخلی، تحت نظارت بین‌المللی هستند.

رئیس دربار تمایل دارد که آنچه استخبارات پیشنهاد کرده به سمع وزیر برسد».

بخش آخر این سند، پیشنهاد و نظر مدیر کل اداره امور آسیایی است که در آن آمده: «پیش از این وزارت خارجه نسخه‌ای از تلگرافی از دبیر کل و عضو شورای امنیت ملی خطاب به خادم الحرمین الشریفین دریافت کرده بود که در آن نظر استخبارات را تایید کرده و گفته بود که این مسئله مورد تایید است بخصوص اینکه کشور طرف حساب این موضوع نیست و آنچه جنابشان گفته‌اند، تاثیر بزرگی بر رژیم ایران دارد».

همدستی «استخبارات» عربستان با آمریکا برای تحریم فرماندهان جدید سپاه +سند
منبع: فارس