۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۶
پس از دفاع تمام قد از هاشمی

پاسخی به اظهارات مطهری/ شما چه زمانی به «پستانك» علاقه‌مند بودید؟!

مطهری به یکی از منتقدان رفسنجانی گفته بود مانی که این‌ها در زندان بودند و شکنجه می‌شدند، شما یا هنوز به دنیا نیامده بودی و یا نوزاد بودی و پستانک در دهانت بود!
کد خبر : ۲۵۳۵۵۳
صراط: چند روز پیش علی مطهری در اظهارنظری در خصوص برخی منتقدان هاشمی رفسنجانی گفت: «زمانی من به یکی از این افرادی که خیلی تند صحبت می‌کرد و به انقلابیون اولیه همچون مرحوم آیت‌الله منتظری و آقای هاشمی توهین می‌کرد، گفتم زمانی که این‌ها در زندان بودند و شکنجه می‌شدند، شما یا هنوز به دنیا نیامده بودی و یا نوزاد بودی و پستانک در دهانت بود؛ الان می‌آیی این‌گونه توهین می‌کنی که فلانی چنین است و چنان است. این زشت است. این رفتار به این خاطر است که نمی‌داند و درجریان این انقلاب نبوده است. حالا عده‌ای تازه به دوران رسیده آمده‌اند و می‌خواهند مسیر انقلاب را تغییر دهند و از انقلاب یک چهره خشن، غیرمنطقی و غیرقابل دفاع نشان دهند. ما وظیفه داریم در مقابل اینها بایستیم».

سیاست روز در پاسخ به اظهارات مطهری به موارد زیر اشاره کرده است:
اول آنكه روزگاري كه همين فرد در روزنامه‌ها بر عليه رئيس دولت سازندگي دست به قلم مي‌شد، فراموش نمي‌شود. اتفاقا با يك حساب سرانگشي مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه در دوران مبارزه آقاي هاشمي احتمالا ايشان هم به «پستانك» علاقه‌مند بوده و در خوشبينانه‌ترين احتمال ممكن، اولين روزهاي راه رفتن روي پاي خود را تجربه مي‌كرده است.

دوم آنكه ملاك انقلابي بودن به سن و سال نيست. واژه «تازه‌انقلابي» و «تازه به دوران رسيده» از آن واژه‌هايي است كه برخي افراد خاص وارد ادبيات سياسي كشور كرده‌اند. و جالب آنكه آنها يادشان رفته كه در عرصه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي تاكنون همواره از نسل‌هاي گوناگون پاي نظام ايستاده‌اند و برخلاف برخي «السابقون» دچار ترديد نشده‌اند.

سوم آنكه حضرت امام در روزهاي ابتدايي مبارزه، يعني حدود نيم قرن پيش، فرموده بودند كه «سربازان من در گهواره ها هستند» اما آن روزها سربازان و پا به ركابان انقلاب خود را در نسل‌هاي آينده مي‌ديد، اما برخي‌ها فكر مي‌كنند، سلطان انقلاب هستند و چون در ايجاد انقلاب نقشي هرچند كوچك داشته‌اند، حالا مي‌توانند براي ديگران حكم صادر كنند و با برچسب‌زني، اجازه ورود هيچ‌كسي را به اين قلمرو ساخته ذهن خود ندهند.

چهارم آنكه رهبر انقلاب بارها بر باارزش بودن نسلي كه امام، انقلاب و دفاع مقدس را درك نكرده‌اند تاكيد داشته‌اند. به عنوان مثال در ديدار رمضاني خود با دانشجويان فرمودند: «بیشتر پیشرفتهای علمی برجسته‌ی ما به‌وسیله‌ی جوانان ارزشی به وجود آمده؛ بیشترین جلسات مذهبی و معنوی و دینی از جوانها تشکیل میشود؛ بیشترین عناصر شرکت‌کننده‌ی در مظاهر مربوط به جمهوری اسلامی و انقلاب، جوانهایند؛ این جوانهایی که نه جنگ را دیدند، نه امام را دیدند، نه انقلاب را دیدند، نه درست برایشان تشریح شده.»

برچسب ها: صراط هاشمی مطهری
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۳۸
۴۵
کاملا منطقی و مستدل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۴۴
۴۳
صراط بی صراط
باز دوباره به بزرگان کشور توهین کردی کی می خوای دست از رفتار بی ادبانه ات برداری .
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۱۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۴۴
۴۳
مزخرف میگی صراط
ناشناس
|
Malaysia
|
۰۸:۲۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۳۶
۳۷
احسنت به این جواب
مجید
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۳۷
۲۲
باید به اقای مطهری گفت زمانی که حضرات هنوز بود و نبودشان هم معلوم نبود حافظان قرانی داشتیم که به ولی زمانشان حضرت علی ع اقتدا نکردند صفین رفتگانی که عیارشان در نهروان مشخص شد......

ضمنا امام فرمود ملاک وضعیت حال افراد است نه گذشته شان .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۴۰
۲۰
امام خمینی (ره): ملاک حال فعلی افراد است .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۴۰
۲۶
علی مطهری هیچ نظریه و راهبرد و طرحی و یا صحبت منطقی در باره هیچ موضوعی ندارد .
فقط منتظر میماند تا کسی چیزی بگوید و یا کاری بکند و ایشان در مقابله با آن فقط حرف بی ربط بزند.