۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳

مطهری: روحانی کم تحمل است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ما نمی توانیم شورای عالی امنیت ملی را جانشین مجلس کنیم، گفت: دولت باید لایحه برجام را به مجلس ارائه کند.
کد خبر : ۲۵۳۸۵۸
صراط: علی مطهری نماینده مردم تهران در شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های دانشجویان مستقل سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنرانی از غلبه مسائل روز و سیاسی بر مسائل علمی و فلسفی در دانشگاهها گله کرد.

مطهری ادامه داد: قبل از انقلاب در دانشگاهها سخنرانی های چند ساعته در زمینه های فکری، فلسفی، اعتقادی و مذهبی برگزار می شد اما امروز هر جا برای سخنرانی می رویم دوست دارن وارد مسائل سیاسی شده و دو تا فحش به احمدی نژاد و دو تا هم به هاشمی بدهیم.

وی این تغییر ذائقه در میان دانشجویان را آسیب خواند و گفت: باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنرانی خود تصریح کرد: همه انقلاب ها را خطراتی پس از پیروزی دنبال می کند همیشه کسانی که مخالف انقلاب هستند پس از پیروزی انقلاب به حامیان انقلاب تبدیل شده و از درون انقلاب را از بین می برند همان اتفاقی که در صدر اسلام افتاد.

مطهری تاکید کرد: ما هم نباید خیلی مطمئن باشیم که انقلاب ما به هیچ وجه منحرف نمی شود و خداوند عنایت خاصی به انقلاب ما دارد. ما هر طور عمل کنیم انقلاب باقی می ماند.

وی با تاکید بر اینکه ادامه انقلاب بستگی به رفتار ما دارد، اظهار داشت: سنت هایی در عالم حاکم است که خداوند بر اساس آن سنت ها عمل می کند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه هر کسی باید وظیفه خود را انجام دهد، خاطرنشان کرد: نمی توانیم بگوییم انقلاب رهبر دارد و نباید نگران باشیم، درست است انقلاب دیده بان دارد و تا حدودی خیال ما راحت است اما هر کس باید وظیفه خود را انجام دهد.

مطهری افزود: باید مراقب بود که محتوای انقلاب حفظ شود نه اینکه محتوا از دست رفته و پوسته ای باقی بماند.

وی گفت: نقش امام پیشوا و رهبر در حفظ محتوای انقلاب است. در هر عصری افرادی هستند اجازه انحراف دین خدا را نمی دهند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه وظیفه ما در قبال انقلاب این است که همیشه آن را رصد کرده و اجازه ندهیم از آرمانهای انقلاب فاصله بگیریم گفت: بر همین اساس حساسیت های موجود نسبت به برجام مغتنم و مبارک است و اگر این حساسیت ها وجود نداشت باید نگران می شدیم نباید از انتقادها نگران شد.

عضو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: من شخصا با بستن نشریاتی مثل ۹ دی مخالف بودم. معتقدم باید اجازه دهیم مخالفان نیز حرف خود را بزنند.

مطهری در ادامه عوامل فنای امت ها، از منظر قرآن را بررسی کرد و گفت: ظلم یکی از عوامل فنای امت ها است. هیچ چیز مانند ظلم باعث نمی شود که خداوند نعمت ها را از مردم گرفته و آن را به نغمت تبدیل کند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی هم ظلم وجود دارد اما ظلم غلبه ندارد و عدالت غلبه دارد.

نماینده مردم تهران ماجرای ستار بهشتی را ظلم خواند و گفت: سئوال ما از وزیر کشور در خصوص ستار بهشتی برای تقویت نظام بود چرا باید امثال شیرین عبادی ها این انتقادات را مطرح کنند.

ترک امر به معروف از عوامل فنای جامعه است

عضو کمیسیون فرهنگی فساد اخلاقی را یکی دیگر از عوامل فنای جامعه خواند و گفت: وقتی استکبار بخواهد قومی را نابود کند فساد اخلاقی را در میان آنها رایج می کند.

وی در ادامه تفرق و تشت و ترک امر به معروف و نهی از منکر را از عوامل مهم فنای جامعه خواند.

مطهری  در بخش دیگری از این نشست دانشجویی به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تضاد مواضع سیاسی و فرهنگی اش گفت: کسانی که معتقد به تضاد میان مواضع فکری و سیاسی من هستند معتقدند که کسی که به آزادی بیان اعتقاد دارد باید به آزادی های فردی به سبک غربی هم اعتقاد داشته باشد در حالی که چنین ملازمه ای بین این دو وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص مواضع اش در مسئله فتنه ۸۸ گفت: بحث ما در سال ۸۸ این بود که باید با معترضان درست برخورد شود حتی اجازه تجمع به آنها داده شود و تلویزیون صحنه ها را پخش کند تا اعتراض ها فروکش کند.

مطهری ادامه داد: نباید با معترضان به عنوان برانداز برخورد می شد. ما نباید مسائل اطلاعاتی و امنیتی را با مسائل سیاسی و اجتماعی یکی کنیم.

وی تصریح کرد: در ۲۵ خرداد افرادی با شمایل حزب اللهی هم در راهپیمایی اعتراضی به نتیجه انتخابات شرکت کردند. نمی توانستیم به آنها برانداز بگوییم باید آنها را قانع می کردیم.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ما در آن ایام می گفتیم باید با پنبه سر ببری اما برخی معتقد به برخورد تند بودند. جمهوری اسلامی نیز در عمر خود چنین تجربه ای نداشت و غافلگیر شد بنابراین مسئله خوب مدیریت نشد.

در بررسی برجام نباید شورای عالی امنیت جانشین مجلس شود

مطهری در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص بررسی برجام در مجلس خاطرنشان کرد: من در نطق خود در مجلس نیز اعلام کردم که قوه مقننه نمی تواند در مورد توافق نظر ندهد و نباید شورای عالی امنیت جانشین مجلس شود همانطور که در مورد حصر نیز اعتقاد داشتم که نباید شورای عالی امنیت ملی جایگزین قوه قضائیه در صدور حکم شود.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص سکوتش در قبال پرونده مهدی هاشمی گفت: اظهار نظر کردن در مورد پرونده ای که تسلطی بر آن نداریم سخت است.

نماینده مردم تهران گفت: در جلسه از آقای هاشمی پرسیدم پسر شما مجرم است یا نه و ایشان گفت مهدی همه اتهاماتش را رد کرده و اگر محکوم شود محکومیتش سبک خواهد بود.

مطهری در خصوص نوع برخورد دولت فعلی با منتقدان گفت: رئیس جمهور در مقابل منتقدان کم تحمل است. برای آقای روحانی پیغام دادم که لازم نیز هر کسی چیزی گفت شما هم جواب بدهید.

منبع: مهر