۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

واکنش گودرزی به لغو عجیب بازی با سوریه

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی براینکه دیدار فوتبال جوانان ایران و سوریه به دلیل مشکلاتی در فراهم نشدن شرایط برای برگزاری بازی گفت: آقای سجادی در جریان است. از او بپرسید.
کد خبر : ۲۵۴۲۴۶
صراط: وزیر ورزش و جوانان اعتقاد دارد سابقه بوکس در جامعه خوب است و با وجود ستاره‌ها این رشته ارتقا پیدا خواهد کرد.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از تمرین بوکس خطاب به ملی‌پوشان گفت: ما با مشکلاتی که اردو و تمرینات دارد آشنا هستیم. به نظرم ارتقای بوکس به واسطه ستاره‌هایی که از آن بیرون می‌آید ایجاد خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود جامعه به این رشته توجه کند.

وی افزود: بوکس سابقه موفقی دارد. قبل از انقلاب در سطح آسیا بوکسورهای خوبی داشتیم اما بعد از انقلاب مدتی رکود بود.

گودرزی ادامه داد: امیدواریم این رشته به دست ورزشکاران توسعه پیدا کند و رسانه‌ها هم عنایت بیشتری به این افتخارآفرینان داشته باشند. بوکس با هزینه کم قابلیت قرار گرفتن روی سکو را دارد. ما هم وظیفه حمایت از این ورزشکاران را داریم.

وزیر ورزش و جوانان درباره مشکلات مالی ورزشکاران تصریح کرد: به طور خاص آقای سجادی و افشارزاده باید کمک کنند اما بوکس علاقمندان زیادی در میان حامیان مالی دارد که با مدال‌آوری می‌توان توجه آنها را جلب کرد مانند والیبال و کشتی. همچنین باید در زمینه استعدادیابی کارهایی صورت بگیرد و ما به خانواده‌ها نشان دهیم بوکس رشته آسیب‌رسانی نیست. در خانواده‌ها اینطور تصور می‌شده که این رشته به ورزشکاران آسیب‌ می‌رساند به همین دلیل خانواده‌ها از آن فاصله گرفتند اما در سال‌های اخیر اقبال بیشتر شده است.

گودرزی با اشاره به اینکه باید متواضعانه به همه رشته‌ها توجه شود خاطرنشان کرد: باید توجه به ویژه به ورزشکاران مدال‌آور در آسیا و جهان و همینطور المپیک صورت بگیرد. ظرفیت بالایی در بوکس وجود دارد. ما هم از این رشته حمایت می‌کنیم. به همین دلیل در تمرینات حاضر شدیم و از نزدیک تماشاگر بودیم. ما جوان‌های پرتوانی داریم که برای قهرمانی آسیا و المپیک آماده می‌شوند.

وی همچنین درباره مشکلات مالی در فدراسیون‌های مختلف گفت: محدودیت‌های مالی در دولت زیاد است. ما همچنین هزینه مربی، سالن و سفرها را داریم که البته از طرفی دیگر تلاش می‌کنیم تا زمینه اشتغال ورزشکاران فراهم شود. در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در ستاد عالی درباره مسائل مختلف فنی صحبت می‌شود. درباره اعزام‌ها هم بررسی‌ها صورت می‌گیرد. برای ورزشکاران مدال‌آور اعتبار خاصی در نظر گرفته شده است. آنها تشویق هم می‌شوند. امیدواریم با قدرت به کارشان ادامه دهند.

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه برخی مراکز به ورزش کمک می‌کنند یادآور شد: فدراسیون‌ها خودشان باید برای تامین منابع مالی هم تلاش کنند. رسانه‌ها لازم است اخبار فدراسیون‌ها را منعکس کنند تا اسپانسر برای فروش کالایش علاقمند شود. پخش تلویزیونی هم موثر است و به ورزش کمک می‌کند. امیدوارم نگاه‌ها تک‌بعدی نباشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی براینکه دیدار فوتبال جوانان ایران و سوریه به دلیل مشکلاتی در فراهم نشدن شرایط برای برگزاری بازی گفت: آقای سجادی در جریان است. از او بپرسید.

وی در پایان درباره استعفای رستگار و فدراسیون جودو تاکید کرد: هنوز با این موضوع موافقت نشده است.
منبع: فارس