۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
داوری فوتبال ما فقط و فقط از کفاشیان می‌کشد

غیاثی: پنالتی پرسپولیس باید تکرار می‌شد/ پنالتی ذوب آهن اشتباه بود/ دروازه‌بان ذوب‌آهن باید اخراج می‌شد

وی با اشاره به نحوه قضاوت فغانی گفت: در دقیقه 20 مسابقه مهدی طارمی بازیکن ذوب آهن را با دست شارژ کرد و توپ را از او گرفت و داور خیلی خوش شانس بود که طارمی نتوانست آن توپ را گل کند زیرا اگر آن توپ گل می‌شد حرف و حدیث‌های زیادی درست می‌شد.
کد خبر : ۲۵۴۴۸۷
صراط: رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: علیرضا فغانی بی روحیه در بازی پرسپولیس و ذوب آهن پر اشتباه ظاهر شد.

سید رضا غیاثی در مورد نحوه قضاوت علیرضا فغانی در بازی پرسپولیس و ذوب آهن که با اعتراض زیاد هواداران و مربیان پرسپولیس روبرو شده گفت: آنچه که داوری فوتبال ایران می‌کشد فقط و فقط از کفاشیان است. کفاشیان برای حفظ میز و سمت خود بعد از اتفاقات تبریز کمیته‌ای تشکیل داد که نه به کمیته انضباطی  و نه به کمیته اخلاق و نه به کمیته استیناف ارتباطی داشت. کفاشیان این کمیته را تشکیل داد تا رابطه‌اش را با وزارت ورزش خوب کند.

وی ادامه داد: این کمیته نه تنها نتوانست خواست مردم تبریز را اجابت کند بلکه فقط باعث شد که علیرضا فغانی که  یکی از بهترین داوران قاره آسیا را محروم و بی‌روحیه کند. در سه هفته اول لیگ برتر امسال به فغانی قضاوت داده نشد و به یکباره می‌بینیم که در مهم‌ترین مسابقه هفته چهارم فغانی داور مسابقه می‌شود. داوری که بی روحیه و مثل مرغ سرکنده در زمین می‌شود. پس اگر علیرضا فغانی در بازی پرسپولیس و ذوب آهن اشتباه کرد نباید او را مقصر بدانیم مقصر اصلی کفاشیان،‌اصفهانیان و عنایت هستند.

رئیس اسبق کمیته داوران افزود: عنایت مسئول دپارتمان داوری با چه کسی لجبازی می‌کند او محسن قهرمانی را به شهری می‌فرستد که در آنجا محروم شده و یا فغانی که سه هفته قضاوت نکرده را برای بازی مهم این هفته انتخاب می‌کند.

غیاثی تصریح کرد: آقای کفاشیان شما که در جلسات خصوصی خود می‌گویید اصفهانیان مثل استخوان در گلوی ما گیر کرده چرا او را برکنار نمی کنید. قضاوت پر اشتباه فغانی حاصل کار تیمی کفاشیان،‌عنایت و اصفهانیان است.

وی با اشاره به نحوه قضاوت فغانی گفت: در دقیقه 20 مسابقه مهدی طارمی بازیکن ذوب آهن را با دست شارژ کرد و توپ را از او گرفت و داور خیلی خوش شانس بود که طارمی نتوانست آن توپ را گل کند زیرا اگر آن توپ گل می‌شد حرف و حدیث‌های زیادی درست می‌شد. در دقیقه 39 هم دروازه‌بان ذوب آهن روی فرشاد احمدزاده، مرتکب خطای پنالتی شد که داور این پنالتی را به سود پرسپولیس ندید و اگر آن پنالتی اعلام می‌شد دروازه‌بان ذوب آهن را باید اخراج می‌کرد.

غیاثی افزود: در دقیقه 40 مسابقه کامیابی نیا روی بازیکن ذوب آهن مرتکب خطا شد که داور این خطا را ندید اگرچه کامیابی‌نیا برخوردی با مهاجم ذوب آهن نداشت اما اقدام به تکل کرده بود و اقدام به خطا هم خطا بوده و مثل خطا به حساب می‌آید. اما در دقیقه 50 به درستی به بازیکن پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

غیاثی در مورد پنالتی که به سود پرسپولیس اعلام شد گفت: آن پنالتی که به سود پرسپولیس اعلام شد درست بود مدافع ذوب آهن با دست بازیکن پرسپولیس را هل داد و هرچند که بازیکن پرسپولیس بزرگنمایی کرد اما آن پنالتی درست بود. ضربه پنالتی زده شد و دروازه‌بان ذوب آهن حداقل دو متر به جلو پرید و باید این ضربه تکرار می‌شد که  داور چنین کاری انجام نداد.

وی با اشاره به اخراج محسن بنگر گفت: بنگر تا زمانی که کارت قرمز نگرفته بود بی احترامی به داور نکرد و فقط یک خطای معمولی انجام داد که مستحق کارت زرد و اخراج نبود. پنالتی که برای ذوب آهن گرفته شد پنالتی نبود و داور در این صحنه هم اشتباه کرد.

غیاثی افزود: اگرچه قضاوت فغانی در این بازی پر اشتباه بود اما  او را مقصر نمی‌دانم من تنها کسی بودم که بعد از حوادث تبریز از فغانی دفاع کردم. اما قضاوت او در بازی پرسپولیس قابل دفاع نیست. من رئیس فدراسیون، عنایت و اصفهانیان را مقصر این مسئله می‌دانم.

وی تاکید کرد: آقای کفاشیان نامه‌های اعتراضی تیم‌ها به داوری را به باد هوا می‌گیرد و می‌خندد و نتیجه آن می‌شود که تیم‌ها برای مقام بالاتر که وزارت ورزش است نامه می‌نویسند و به همین دلیل است که وزارت ورزش در مورد داوری‌ها صحبت می‌کند. دو چیز می‌تواند یک فدراسیون فوتبال را نابود کند اول تیم ملی اگر بازنده شود و دوم داوری‌های پر اشتباه و حرف و حدیث دار که فدراسیون کفاشیان در هر دو مورد مشکل دارد.
منبع: فارس