۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

مرگ ۵۰ مهاجر در نزدیکی سواحل لیبی

گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد، درعملیات امداد و نجات در نزدیکی سواحل لیبی جان ۴۳۰ مهاجر خارجی را نجات داده ولی حدود ۵۰ مهاجر دیگر جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر : ۲۵۵۴۴۶
صراط: به نقل از رویترز، هزاران نفر از مهاجران خارجی که اکثرا از آفریقا و خاورمیانه هستند، از ابتدای امسال تاکنون قصد داشته اند تا از طریق دریای مدیترانه خود را به خاک اروپا برسانند.

اکثر این مهاجران سعی کرده اند تا با قایق های کوچک این مسیر خطرناک را طی کنند و در این راه تعداد زیادی از آنها قربانی شده اند. در تازه ترین مورد از مرگ و میر مهاجران خارجی در دریای مدیترانه، گارد ساحلی ایتالیا امروز چهارشنبه از مرگ حدود 50 مهاجر در اطراف سواحل لیبی خبر داده است.

سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا تاکید کرد: یک فروند کشتی سوئدی که برای آژانس کنترل مرزهای اروپا کار می کند، برای کمک به یک فروند قایق مهاجران اعزام شده است. امدادگران پس از رسیدن به این قایق با اجساد حدود 50 نفر روبرو شده اند. هنوز علت اصلی مرگ این مهاجران مشخص نشده است.

بیش از 100 هزار مهاجر از ابتدای امسال تاکنون به ایتالیا رسیده اند ولی حداقل 2300 نفر از مهاجرانی که قصد عبور از دریای مدیترانه را داشته اند، جان خود را از دست داده اند.

گارد ساحلی ایتالیا تنها امروز چهارشنبه 10 درخواست کمک از سوی قایق های مختلف دریافت کرده است. یک کشتی گارد ساحلی ایتالیا نیز 113 نفر از مهاجران خارجی را نجات داده است. کشتی سوئدی نیز پیش از این 130 مهاجر را از یک قایق دیگر نجات داده است. یک فروند کشتی تجاری نیز بیش از 225 مهاجر را در یک عملیات دیگر نجات داده است.

منبع: تسنیم