۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

۱۱۰ زوج مهمان خندوانه می‌شوند

مدیر جشنواره هلهله فرشته‌ها گفت: همزمان با فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، ۱۱۰ زوجی که ازدواج آسان داشته‌اند به عنوان الگو در برنامه خندوانه معرفی می‌شوند.
کد خبر : ۲۵۷۴۳۵
صراط: مدیر جشنواره هلهله فرشته‌ها گفت: همزمان با فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، ۱۱۰ زوجی که ازدواج آسان داشته‌اند به عنوان الگو در برنامه خندوانه معرفی می‌شوند.

نشست خبری هفتمین جشنواره «هلهله فرشته‌ها» پیش از ظهر امروز (سه شنبه 17 شهریور) با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب رئیس اتاق فکر مجموعه هیأت یازهرا و مدیر جشنواره، علیرضا امیدواریان دبیر جشنواره هلهله فرشته‌ها در خبرگزاری فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب  اظهار داشت: مجموعه هیأت یازهرا یک رسالتی را بر دوش خود بر حسب تکلیف شرعی می‌بیند که مجموعه‌ای از جوانان و نخبگان حوزوی دور هم جمع شده تا رسالت مذهبی خویش را که همان بحث ازدواج آسان است و خلایی در این زمینه در جامعه وجود دارد را به سرانجام برسانند.

وی گفت: بر همین اساس سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت امیر (ع) را به عنوان بهترین الگوی ازدواج عالم بشریت انتخاب کرده‌ایم و هر ساله تلاش می‌کنیم تا ابعاد مهم و لطیف این ازدواج را برای جوانان تبیین کنیم؛ ازدواجی آسان همراه با عشق و محبت که صبغه‌ای الهی دارد.

مدیرجشنواره هلهله فرشته‌ها ابراز داشت: سال گذشته تجربه موفقی داشتیم و رسانه ملی در خصوص نهادینه کردن ازدواج آسان فعالیت بسیاری داشت و قرار است 110 زوجی که ازدواج آسان داشته‌اند در برنامه خندوانه به عنوان الگو برای مردم معرفی شوند و با شبکه‌های مختلف رسانه‌ای رایزنی شده تا در انعکاس مراسم روز ملی ازدواج همکاری شایانی را داشته باشند.

وی عنوان کرد: افتتاحیه جشنواره هلهله فرشته‌ها روز 24 شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور حجج اسلام حبیب‌الله فرحزاد و رفیعی و با مداحی سیدمهدی میرداماد و احمد واعظی در حسینیه شهدای استان قم برگزار می‌شود.

فاطمی‌نسب، مهمترین اهداف جشنوراه هلهله فرشته‌ها را بسترسازی برای آگاه کردن نسل جوان، بیان بایدها و نبایدهای ازدواج آسان، شناسایی و معرفی الگوی موفق در ازدواج، بیان راهکارهای مقابله با تجمل‌گرایی، ایجاد ارتباط بین نسل اول و نسل سوم انقلاب و زنده‌کردن اندیشه‌های آنها برشمرد.

وی گفت: باید در زمینه تبیین و ترویج ازدواج آسان، با هم همدلی داشته باشیم.

امیدواریان نیز اظهار داشت: ازدواج حضرت زهرا و حضرت امیر (ع) به عنوان یک مناسبت ملی و مذهبی برای شیعیان جهان مطرح می‌شود که خروجی‌های فرهنگی واجتماعی خوبی در بر دارد در حالی که تا چند سال گذشته اول ذی‌الحجه یک مناسبت مهجور و کمرنگی بود اما از 7 سال پیش با برگزاری جشنواره هلهله فرشته‌ها تلاش کردیم تا حلاوت ازدواج آسان در زندگی مردم حس شود.

وی به مهمترین برنامه‌های جشنواره هلهله فرشته‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش ازدواج مطلع عشق؛ جشن ازدواج نخبگان، برگزاری افتتاحیه جشنواره همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت زهرا و حضرت علی (ع)، پایتخت آسمان؛ بیان مسائل تخصصی بانوان که بانوان در این مراسم هدایایی را برای جهیزیه زوج‌های نیازمند با خود می‌آورند،‌ برگزاری کنگره شعر، برپایی جشن بزرگ جوانه‌ها و بیان مباحث آموزشی به کودکان و نوجوانان، ازدواج؛ برگزاری مراسم سایبان عفت و غیرت ویژه آقایان و جشن همبستگی که در آن هنرمندان، فوتبالیست‌ها و چهره‌های برجسته شرکت دارند در راستای فرهنگ‌سازی برای تسهیل ازدواج نیازمندان تلاش می‌کنند.

دبیر جشنواره هلهله فرشته‌ها عنوان کرد: همچنین رونمایی از پوستر گرافیکی روز ملی ازدواج، برگزاری کمپین قطره قطره ویژه ازدواج نیازمندان که هر ایرانی یک گام در راستای کمک به ازدواج نیازمندان برمی‌دارند، از ویژه برنامه‌های هفتمین جشنواره جشنواره هلهله فرشته‌ها است.

وی تصریح کرد: علاوه بر معرفی 110 ازدواج آسان به عنوان الگو برای نسل‌های جوان، 110 زوج جوان همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت امیر(ع) به خانه بخت می‌روند که جهیزیه آنها از سوی عموم مردم تهیه شده است.
منبع: فارس