۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
افشاگری استاندار آذربایجان شرقی:

بیمه قالی‌بافی را صرف خرید رای کرده‌اند!

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سوء استفاده حدود ۲۰ هزار نفر از بیمه قالیبافان و محروم شدن قالیبافان واقعی از این حق خود گفت:حتی برخی از مسئولان را سراغ دارم که خانواده خود را به ناحق از این طریق بیمه کرده‌اند و عده‌ای هم کارت بیمه قالی‌بافی را صرف خرید رای کرده‌اند.
کد خبر : ۲۵۷۷۱۳
صراط: اسماعیل جبارزاده در دیدار با دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی و تعدادی از تعاونگران برتر استان با وی اظهار داشت: در اثر تلاش‌هایی که صورت دادیم هفته گذشته تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان شناخته شد که خدمت به صنعت فرش تا این حد از دست من برمی‌آمد و بعد از این وظیفه فعالان این صنعت است که بهره خود را از این عنوان ببرند.

وی افزود: در حال حاضر میزان صادرات فرش ما سالانه حدود ۷۰ میلیون دلار است که باید این رقم را به ۲۰۰ میلیون دلار برسانیم و این صادرات را باید به کل دنیا انجام دهیم و هیچ نقطه‌ای در جهان نباید از فرش تبریز محروم بماند.

این مسئول اعلام کرد: نسبت به صنایع دستی استان به ویژه فرش تعصب ویژه‌ای دارم و ستاد ویژه فرش را تشکیل دادیم تا جلوی فعالیت‌های متفرقه ناکارآمد تشکیلات متعدد گرفته شود چرا که اعتقاد داریم وجود این تعداد تشکیلات بی‌پایه و اساس بزرگ‌ترین ضربه را به صنعت فرش استان وارد می‌کند.

جبارزاده با اشاره به سوء استفاده حدود ۲۰ هزار نفر از بیمه قالیبافان و محروم شدن قالیبافان واقعی از این حق خود متذکر شد: عاملان این اتفاق هر چه زودتر باید شناسایی و مجازات شوند و پس از این هرگز اجازه نخواهم داد این اقدام غیرقانونی ادامه یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: حتی برخی از مسئولان را سراغ دارم که خانواده خود را به ناحق از این طریق بیمه کرده‌اند و عده‌ای هم کارت بیمه قالی‌بافی را صرف خرید رای کرده‌اند که این دزدی آشکار است و پایمال کردن بیت‌المال.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی به همراه تعدادی از تعاونگران برتر استان با تقدیم یک قطعه تابلو فرش نفیس از زحمات استاندار آذربایجان شرقی برای شناساندن تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان تقدیر کردند.