۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
هاآرتص:

تقسیم زمانی مسجدالاقصی آغاز شد

یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل تقسیم زمانی مسجدالاقصی را آغاز کرده و پس از آن نوبت اجرایی کردن تقسیم مکانی این مسجد است.
کد خبر : ۲۵۷۷۶۲
صراط: یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل تقسیم زمانی مسجدالاقصی را آغاز کرده و پس از آن نوبت اجرایی کردن تقسیم مکانی این مسجد است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد رژیم صهیونیستی پس از آنکه موفق شد تقسیم زمانی مسجدالاقصی را آغاز کند به دنبال تقسیم مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان تا قبل از پایان سال جاری (2015) است.

بنا بر گزارش مذکور، رژیم صهیونیستی وضعیت و شرایط کنونی منطقه را فرصت مناسبی برای تقسیم مکانی مسجدالاقصی و اجرای طرحش می‌داند که اکنون آغاز شده و به دنبال تحقق هدف استراتژیک  آن یعنی تسلط کامل بر مسجدالاقصی و ایجاد بنای موسوم به «هیکل» (معبد) به جای مسجدالاقصی است.

هاآرتص افزود: به ویژه آنچه این روزها اتفاق می‌افتد اجرایی کردن طرح (اسرائیل) است به نحوی که  بخش زمانی ویژه مسلمانان (در مسجدالاقصی) حذف شده و زمانی مخصوص به شهرک‌نشینان یهود اختصاص داده شده است.

این روزنامه صهیونیستی پیش‌بینی کرد که طرح جدایی مکانی میان مسلمانان و یهودیان در مسجدالاقصی پس از تسلط بر بخش‌های بیشتری از مسجدالاقصی به نفع شهرک‌نشینان و نیز تمدید «سهم زمانی» آنها برای انجام مناسکشان تسهیل شود.
منبع: فارس