۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴

اعتراض لبنانی‌ها با انبوه زباله +عکس

ده‌ها معترض لبنانی با واژگون کردن سطل‌های بزرگ جمع‌آوری پسماندها، انبوهی از زباله‌ها را مقابل وزارت محیط زیست در مرکز بیروت پایتخت این کشور رها کردند.
کد خبر : ۲۵۸۶۲۰
صراط: معترضان لبنانی روز سه شنبه همچنین با محاصره ساختمان وزارت محیط زیست در صدد ممانعت از خروج محمد المشنوق وزیر محیط زیست از محل کارش شدند.

مخالفان و معترضان لبنانی با تحصن مقابل وزارت محیط زیست خواستار پایان دادن دولت به بحران انباشت زباله در کوچه و خیابان ها و عدم رسیدگی به امور نظافت شهری شدند.

محمد المشنوق بامداد امروز با اعتصاب غذا کنندگان دیدار کرد، ولی دیدار آنها بدون توافق پایان یافت، لذا اعتصاب کنندگان به خیمه های خود که مقابل وزارت محیط زیست نصب کرده اند، بازگشتند.

تعدادی از مخالفان لبنانی نیز اعتصاب غذا کرده اند. دوازده مخالف لبنانی از حدود 2 هفته پیش تاکنون مقابل ساختمان وزارت محیط زیست اعتصاب غذا کرده اند و خواستار استعفای وزیر محیط زیست و محاکمه مسؤولان خاطی و فاسد هستند.

تعدادی از اعضای سازمان های جامعه مدنی نیز بامداد امروز مقابل ساختمان اداره واردات وزارت دارایی در منطقه بشاره الخوری در مرکز بیروت تحصن کردند و پایان دادن به فساد مسوولان به خصوص مسوولان وزارت دارایی را خواستار شدند و بر لزوم امتناع دولت از پرداخت حقوق نمایندگان مجلس تأکید کردند.

نمایندگان مجلس لبنان دوره فعالیت خود را دو بار تمدید کرده اند و بر این اساس تا سال 2017 به فعالیت پارلمانی ادامه خواهند داد در حالی که دوره قانونی آنها سال 2013 پایان یافته بود.

بیروت هر روز صحنه تظاهرات بزرگ است که ده ها هزار نفر از روز 22 اوت 2015 در این  تظاهرات مشارکت می کنند و دولت را به فساد و کوتاهی در تأمین ساده ترین و ابتدایی ترین احتیاجات مردم متهم می کنند.

انباشت زباله در کوچه ها و خیابان ها جرقه اعتراضات و تظاهرات مردمی را زد و این تظاهرات به مرور زمان گسترش یافت.

بیش از 20 عضو سازمان های جامعه مدنی ماه اوت گذشته وارد ساختمان وزارت محیط زیست شدند و در آن تحصن کردند و خواستار استعفای وزیر محیط زیست شدند و سرانجام نیروهای امنیتی با توسل به زور آنها را بیرون راندند.

اعتراض لبنانی‌ها با انبوه زباله +عکس

اعتراض لبنانی‌ها با انبوه زباله +عکس

 خیمه اعتصاب غذای فعالان لبنانی در بیروت
منبع: العالم