۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

روند کند پاکسازی زبدانی +تصاویر

منابع مقاومت در شهر زبدانی می‌گویند احتمال این مسئله وجود دارد که تعدادی از عناصر تروریستی از طریق تونل‌های مخفی، از شهرک مضایا وارد زبدانی شده باشند.
کد خبر : ۲۵۷۴۴۱

صراط: بعد از کشف و انهدام تونل انتقال تروریست‌ها که از منطقه «الدلاتی» در مرکز شهر الزبدانی تا دشت الزبدانی در جنوب شهر امتداد داشت، فرماندهان میدانی نیروهای مقاومت حزب الله از احتمال وجود تعداد دیگری تونل در مساحت یک تا دو کیلومتری محاصره شده مرکز شهر که آلوده به بمب است، خبر می‌دهند و عملیات پاکسازی را با کندی پیش می‌برند.

مقاومت هم تعداد نیروهای شناسایی در منطقه را برای ورود نیروهای متخصص خنثی‌کننده بمب افزایش داده  تا از تعداد تلفات جانی بکاهد.

روند کند پاکسازی زبدانی +تصاویر 

احتمال نفوذ تروریست‌ها به زبدانی از طریق تونل

به گزارش فارس، نیروهای اطلاعات بعد از رصد و شناسایی، از احتمال نفوذ تعداد زیادی تروریست به مناطق آلوده شهر از طریق تونل‌های مخفی از شهرک مضایا به الزبدانی خبر می‌دهند.

در طول یک هفته گذشته بیشترین عملیات پاکسازی خانه‌به‌خانه و خنثی‌سازی بمب در مناطق جنوبی و شرق مناطق آلوده در شهر بود اما در طول دو روز گذشته عملیات پاکسازی وسعت پیدا کرده و از تمامی محورها پاکسازی در جریان است.

روند کند پاکسازی زبدانی +تصاویر 

نیروهای حزب الله روز گذشته موفق شدند چند ساختمان در حد فاصل بین مسجد «الرحمه» و خیابان «البلدیة» واقع در شمال شرق شهر را از بمب‌های کار گذاشته شده پاکسازی و آن را خالی از عناصر تروریستی اعلام کنند. همچنین نیروهای حزب الله موفق شدند ساختمان بانک تجاری موجود در منطقه «المحطه» واقع در مرکز شهر را بطور کامل پاکسازی کنند.

روند کند پاکسازی زبدانی +تصاویر

پاکسازی ساختمان‌ها/ نیروها در حال بررسی احتمال وجود بمب در وسایل ساختمان

در حال حاضر عملیات مین‌روبی و پاکسازی خانه به خانه به سمت مناطق زیر ادامه دارد:

1. خیابان «حالیا»،خیابان اصلی «دمشق-الزبدانی» و خیابان «السکن» واقع در شمال منطقه آلوده در شرق منطقه «النابوع».

2. خیابان «عین الحمة» و خیابان «القاشقیش» واقع در غرب منطقه «الحکمه».

3. خیابان «جمال المرح»، خیابان «السیلان» و خیابان الدقاق» واقع در غرب مسجد آل البیت در شرق منطقه آلوده.

همزمان با عملیات پاکسازی مناطق آلوده شهر الزبدانی، جنگنده‌های ارتش سوریه و توپخانه حزب الله لبنان به شدت مواضع و تحرکات تروریست ها را در منطقه «مضایا» و شهرک «بقین» واقع در جنوب شهر الزبدانی را مورد هدف قرار داده‌اند و موفق شده‌اند در طول چند روز گذشته خسارت جانی و مادی زیادی به تروریست ها وارد کنند.

روند کند پاکسازی زبدانی +تصاویر

روند کند پاکسازی زبدانی +تصاویر

روند کند پاکسازی زبدانی +تصاویر

نیروهای حزب الله در شهر زبدانی

منبع: فارس