۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

نظر کلینتون درباره کاندیداتوری مسلمانان

هیلاری کلینتون نامزد پیشرو دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در اظهاراتی تبلیغاتی با انتقاد از مواضع نامزد جمهوریخواه درباره مسلمانان گفت که یک فرد مسلمان می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا شود.
کد خبر : ۲۵۹۶۳۰
صراط: هیلاری کلینتون نامزد پیشرو دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در اظهاراتی تبلیغاتی با انتقاد از مواضع نامزد جمهوریخواه درباره مسلمانان گفت که یک فرد مسلمان می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا شود.

در ادامه جنجال‌ها درباره اظهارات یک نامزد انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا درباره اینکه «یک فرد مسلمان نباید رئیس‌جمهور آمریکا شود»، نامزد ارشد دموکرات‌ها در اظهاراتی انتخاباتی گفت که از نظر او یک فرد مسلمان می‌تواند رئیس‌جمهور شود.

«بن کارسون» نامزد جمهوریخواه انتخابات 2016 آمریکا روز یکشنبه در یک مصاحبه با شبکه آمریکایی در اظهاراتی ضد اسلامی گفت که از نظر او یک فرد مسلمان نباید رئیس‌جمهور آمریکا شود چرا که قانون اساسی ایالات متحده اجازه این کار را نمی‌دهد.

وی همچنین گفت که انتخاب و تعیین یک فرد مسلمان به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در تضاد با قانون اساسی ایالات متحده است.

این اظهارات با واکنش و انتقادات مسلمانان ساکن آمریکا و همچنین برخی گروه‌های حامی حقوق بشر همراه شد تا جایی که یکی از مهمترین سازمانهای حامی مسلمانان در آمریکا خواستار عذرخواهی «بن کارسون» و همچنین محکوم شدن وی از سوی سیاستمداران و قانونگذاران در آمریکا شد.

پس از جنجال درباره اظهارات تبعیض آمیز نامزد انتخابات 2016 آمریکا، هیلاری کلینتون در ژستی تبلیغاتی و انتخاباتی در اظهاراتی کوتاه و بدون نام بردن از«بن کارسون» گفت که از نظر او یک فرد مسلمان امکان رئیس‌جمهور شدن را دارد.

وی در صفحه شبکه اجتماعی خود در اینباره نوشت: «آیا یک مسلمان می‌تواند رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا شود؟ در یک کلمه بگویم بله. اکنون بیایید به جلو برویم».
منبع: فارس