۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴

اکران فیلم محمد (ص) در بام ایران+تصاویر

سینما پرستوی دماوند پس از وقفه‌ای 12 ساله دوباره افتتاح شد و فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) در شهرستان دماوند به نمایش درآمد.
کد خبر : ۲۵۹۷۲۵

صراط: امشب در مراسمی سینما پرستوی دماوند همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، پس از 12 سال تعطیلی با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و شماری از شهروندان مشتاق به همراه اکران بزرگ‌ترین فیلم جهان اسلام، محمد رسول‌الله (ص) افتتاح شد.

مدیرکل سیاسی استانداری تهران، معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس، فرماندار شهرستان دماوند، رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند، شماری از مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان دماوند و اعضای شورای شهر و شهردار دماوند از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

سینما پرستوی دماوند امروز در حالی بازگشایی شد که شهروندان دماوندی 12 سال برای این موضوع انتظار کشیدند و این امر با هم‌دلی و هم‌زبانی تحقق پیدا کرد.

مالک سینما پرستوی دماوند در این مراسم با بیان اینکه عملیات ساخت این سینما از سال 70 آغاز شد، اظهار کرد: سینما پرستو در سال 74 به بهره‌برداری رسید و تا سال 82 اکران فیلم در این مجموعه فرهنگی ادامه یافت.

مجتبی آذرع با اشاره به اینکه به علت ضعف‌های موجود این مجموعه در سال 82 تعطیل شد و دیگر فیلمی در آن اکران نشد، گفت: پس از تعطیلی 12 ساله این سینما و در سال 92، نسبت به راه‌اندازی مجدد آن اقدام کردیم.

وی تصریح کرد: در مدت تعطیلی سینما پرستو، برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر جشن‌ها، اجرای تئاتر و ... در آن برگزار می‌شد.

مالک سینما پرستو ادامه داد: در دو سال اخیر نسبت به تجهیز سینما به سیستم دیجیتال اقدام کردیم که هفته گذشته این موضوع تحقق پیدا کرد و در این زمینه باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری تهران برای کمک به راه‌اندازی مجدد سینما قدردانی کرد.

آذرع بیان کرد: خوشبختانه سینما پرستوی دماوند با اکران فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) آماده استقبال از شهروندان دماوندی و علاقمندان به فرهنگ شده است.

وی با اشاره به انتقاداتی در خصوص تعطیلی 12 ساله سینما در فضاهای مجازی افزود: ما در این زمینه، سعی کردیم تا پاسخ آنها را با راه‌اندازی سینما بدهیم و این انتقادات ما را در راهی که پیش‌ روی داشتیم، ترغیب کرد.

مالک سینما پرستوی دماوند با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا فیلم‌های روز را در این سینما به نمایش درآوریم، گفت: درصدد هستیم تا در اواخر هفته با نمایش‌های طنز و اجتماعی، فضای شاد و دل‌گرمی را برای خانواده‌های دماوندی فراهم سازیم.

آذرع تأکید کرد: از تمام مسئولان استانی و شهرستانی می‌خواهیم که ما را در مسیر رشد فرهنگ در شهرستان دماوند کمک کنند و تعامل بیشتری داشته باشند.


منبع: فارس