۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
بوکسور نبودم 15خرداد کشته می‌شدم

ماجرای زنده ماندن ناطق در 15 خرداد

رئیس فدراسیون بوکس گفت: خودم را مدیون بوکس می‌دانم، چرا که اگر من بوکسور نبودم در 15 خرداد 42 قطعاً کشته می‌شدم؛ اما به واسطه اینکه بوکسور بودم در برابر عده‌ای قرار گرفتم و توانستم از مهلکه جان سالم به در ببرم.
کد خبر : ۲۶۰۸۴۶
صراط: رئیس فدراسیون بوکس گفت: خودم را مدیون بوکس می‌دانم، چرا که اگر من بوکسور نبودم در 15 خرداد 42 قطعاً کشته می‌شدم؛ اما به واسطه اینکه بوکسور بودم در برابر عده‌ای قرار گرفتم و توانستم از مهلکه جان سالم به در ببرم.

احمد ناطق‌نوری در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت بوکس استان کرمان اظهار داشت: بوکس یک ورزش مردانه است و بیش از آن که رشته‌ای برای زد و خورد و جنجال باشد، ورزشی است که علاوه بر توانمندسازی و مقاوم‌سازی بدن می‌تواند کاربرد بیشتری در زمینه دفاع شخصی داشته باشد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما برای رونق این رشته ورزشی توسعه بوکس در مدارس است در واقع ما باید به عنوان یک ورزش و دفاع شخصی به بوکس نگاه کنیم، طی سال‌هایی که من عهده‌دار ریاست این فدراسیون هستم تا کنون هیچ حادثهٔ دلخراشی در این ورزش نداشته‌ایم.

رئیس فدراسیون بوکس بیان داشت: باوجود تبلیغات منفی از بوکس، باید بگویم ما در رشته‌های ورزشی دیگر حتی تلفات داشته‌ایم، اما در بوکس هرگز این اتفاق و رخدادها و حادثه‌های دلخراش را در کشور نداشتیم.

ناطق‌نوری افزود: خودم را مدیون بوکس می‌دانم، چرا که اگر من بوکسور نبودم و این رشته را دنبال نمی‌کردم در 15 خرداد 42 قطعاً کشته می‌شدم. اما به واسطه اینکه بوکسور بودم در برابر عده‌ای قرار گرفتم و توانستم آنها را به بهترین شکل ممکن از مقابل بردارم و از مهلکه جان سالم به در ببرم.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای اقتصادی در استان کرمان گفت: بوکس کرمان از نظر فنی در شرایط پیشرفت قرار دارد، ضمن اینکه حضور بنگاه‌های اقتصادی پویا و افراد توانمند و سرشناسی از استان کرمان که در حوزه اقتصاد و سیاست توانمندی‌های بالایی هم دارند، می‌تواند گره‌گشای مشکلات مالی ورزش در این استان باشد.

رئیس فدراسیون بوکس در ادامه پیشنهاداتی هم برای ارتقا بوکس کرمان داشت و عنوان کرد: قبل از هر کاری رقابت‌های بوکس را در استان کرمان و در بین شهرستان‌های خود برگزار کنید، نفرات برتر خود را به مسابقات مناطق اعزام و تیم برتر استان را عازم مسابقات کشوری کنید.

وی اضافه کرد: برای آن که بتوانید در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشید، مسابقاتی را با عنوان ماهان همه ساله به میزبانی کرمان برگزار کنید که باید این مسابقات در سطح کمی و کیفی بالایی باشد تا همین مسابقات بتواند زمینه‌ساز رشد و پیشرفت بهتر بوکس کرمان باشد.

ناطق‌نوری تصریح کرد: فدراسیون نیز می‌تواند برای پیشرفت اوضاع فنی بوکس کرمان در بخش‌های مربیگری و داوری نفراتی را با هزینه خودش به کرمان اعزام کند تا با برپایی دوره‌های آموزشی سطح فنی مربیان و داوران کرمانی را ارتقا دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث فنی من اعتقاد دارم، ذهن بوکسور بیش از توانمندی و دست‌هایش به او کمک می‌کند و یک بوکسور باید از هوش بالا و چشمانی تیز بین برخوردار باشد به آسانی می‌تواند موفق شود.
منبع: فارس