۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

اعتراض یک نماینده به تعطیلی دوباره مجلس

وی در پایان گفت:‌ طرحی که برای گزارش برجام تهیه شده چیزی نیست که به نفع ملت ایران باشد و مردم در آینده بیشتر در خواهند یافت که این طرح به نفع‌شان نبوده است.
کد خبر : ۲۶۱۴۰۸
صراط: نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت بررسی موضوع برجام در مجلس گفت: چرا ما همیشه در بزنگاه‌ها مجلس را تعطیل می‌کنیم؟ به چه دلیل هفته آینده جلسه نداشته باشیم؟ ما حقوق می‌گیریم و وظیفه داریم که بایستیم.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در صحن علنی مجلس گفت: طرح ارائه شده توسط تعدادی از نمایندگان در مورد اجرای برجام توسط دولت آن هم بلافاصله بعد از قرائت گزارش کمیسیون برجام این معنا را به ذهن متبادر می‌کند از آنجایی که این طرح در روزهای قبل تهیه شده هیچ برداشتی از گزارش تهیه شده ندارد.

وی افزود: در مرحله قبلی کار رئیس مجلس بر خلاف آیین‌نامه به موضوع ورود پیدا کرد و در گزارش کمیسیون امنیت ملی دست برد و این کار بر خلاف قانون بود و من از این مسئله به کمیسیون اصل 90 شکایت کردم و کمیسیون اصل 90 پس از بررسی حق را به من داد و گفت که هیأت رئیسه و مجلس اشتباه کرده و به آنها تذکر داد. چرا مجدد این کار می‌خواهد انجام شود؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عقل حکم می‌کند ما برای کار برجام وقت بگذاریم.چرا باید همیشه در بزنگاه‌ها مجلس تعطیل شود. به چه دلیل ما در روز چهارشنبه جلسه نداریم؟ کجا می‌خواهیم برویم؟ چرا در هفته آینده جلسه نداشته باشیم؟

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد‌: ما حقوق می‌گیریم و وظیفه داریم که بایستیم. آیا کاری مهم‌تر از برجام هم داریم؟

وی خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: چرا دومرتبه می‌خواهید نظرات خودتان را یکطرفه به مجلس بقبولانید. برای مجلس صحیح نیست که 40 روز وقت خود را در اختیار یک کمیسیون قرار دهد که گزارشش را در مورد برجام تهیه کند و از این گزارش هیچ استفاده‌ای در تهیه طرح نشود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مگر در بند پیشنهادی اول گزارش نیامده است که طرحی باید در خصوص برجام تهیه شود. پس طرح تعدادی از نمایندگان که با قید دوفوریت به هیأت رئیسه تحویل داده شده در چه زمانی تهیه و تدوین شده است؟ مگر اینکه قبول کنیم گزارش برجام پیش از این تهیه شده که چنین چیزی نیست.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: محتوای طرح تهیه شده برای برجام هیچ ضمانت اجرایی ندارد و تمام ایراداتی که در گزارش به آن اشاره شده پذیرفته و راهکاری را برای ایرادات مطرح شده در گزارش ارائه نکرده است و این یعنی اینکه عملا مجلس راه دولت را رفته است.

وی در پایان گفت:‌ طرحی که برای گزارش برجام تهیه شده چیزی نیست که به نفع ملت ایران باشد و مردم در آینده بیشتر در خواهند یافت که این طرح به نفع‌شان نبوده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط تعطیلی مجلس