۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

رسایی: آخوندی سیاسی‌ترین وزیر است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزیر راه مدعی است مبدع مسکن مهر در دولت سازندگی بوده است. چگونه بعداً این طرح را مزخرف می‌خواند؟
کد خبر : ۲۶۱۷۱۸

صراط: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (سه‌شنبه 14 مهر) در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو سؤال قبلی نمایندگان از وی گفت: آقای آخوندی پس از وعده‌های خود در روز رای اعتماد با اختلاف 8 رای وزیر شد که توقع این بود که به وعده‌های خود عمل کند.

وی با یادآوری اینکه وزیر راه در جریان سؤال اول خود اظهار داشته بود که هنوز فرصت کافی در اختیارم گذاشته نشده است و در نتیجه سؤال کننده سؤال خود را پس گرفت، افزود: سؤال بعدی را من- رسایی- در سالگرد سؤال اول پرسیدم که البته رئیس کمیسیون عمران چند ماه طرح سؤال من را عقب انداخت.

رسایی از بازدید خود از پروژه‌های گوناگون مسکن مهر سخن گفت و با اشاره به اینکه مجلس در جریان سؤالش از آخوندی با اختلاف یک رای از پاسخ‌های وزیر قانع شد، گفت: بعدا معلوم شد آن یک رای هم درست نبوده است.

*چرا ضعف‌های مدیریتی را با شانتاژهای سیاسی می‌پوشانید؟

وی با انتقاد از تلاش برای پوشاندن ضعف‌های مدیریتی با شانتاژهای سیاسی خاطرنشان کرد: آیا اعتراض مردم به مسکن مهر سیاسی است؟ آیا تاکید رهبر انقلاب بر تکمیل پروژه‌های مسکن مهر سیاسی است؟ پس برای اینکه سیاسی نباشیم بیایید مجلس را تعطیل کنیم.

*آخوندی سیاسی‌ترین وزیر کابینه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به آخوندی گفت: شما سیاسی‌ترین وزیر کابینه هستید؛ شما که گفته بودید من خود مبدع در مسکن مهر بودم، چطور این طرح بعدا مزخرف شد؟

* سیر نزولی اعتبارات مسکن مهر

وی با ارائه آماری سیر نزولی اعتبارات اختصاص داده شده به مسکن مهر در دوره وزارت آخوندی را نشان داد و اظهار داشت: این در حالی است که بازگشت اقساط مردم به بانک مسکن مهر دو برابر شده است و مردم به تعهدات خود عمل کرده‌اند اما دولت به تعهد خود عمل نکرد.

رسایی با اشاره به اینکه وزیر راه ابتدا وعده اتمام مسکن مهر در سال 94 سپس سال 95 و سپس سال 96 را داده است، گفت: وزیر راه و شهرسازی دست به آمارسازی زد.

وی در توضیح ادامه داد: فروش اقساطی صورت گرفته است ولی مسکن مهر به مردم تحویل داده نشده است؛ یعنی حدود 160 هزار خانوار مسکن مهر خود را تحویل نگرفتند.

* شیوه برخی هنگام نطق موافقان استیضاح

به گزارش خبرنگار فارس حاکی است در این هنگام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، اقدام به تذکر به نمایندگان تجمع‌کننده در جلوی صندلی‌های مجلس که در حال صحبت با معاون اول رئیس‌جمهور بودند، کرد که رسایی نیز گفت: این شیوه برخی است که وقتی موافقان استیضاح صحبت می‌کنند جلوی تریبون جمع شده و شلوغ می‌کنند که لاریجانی در پاسخ گفت شما کسی را متهم نکنید که بحث صورت نگیرد.

همچنین بر اساس این گزارش رسایی از اتاق فرمان خواست کلیپ های آماده شده درباره مصاحبه با مردم در مورد مسکن مهر خود را پخش کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این معترضان واحدهای مسکن مهر خود را با وضعیت ناقص و بدون امکانات تحویل گرفته و اقساط از آنها دریافت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه من سیاسی برای موافقت با این استیضاح پشت این تریبون قرار نگرفتم، اظهار داشت: من برای اینکه روز قیامت بتوانم جواب بدهم اینجا حاضر شده و در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی سخن می‌گویم.

*وزیر صرفا می‌گوید ما منابع مالی نداریم

رسایی با یادآوری جملات رئیس‌جمهور در تعریف از مسکن مهر گفت: تنها پاسخ وزیر مسکن به عدم اختصاص اعتبارات کافی برای مسکن مهر این است که می‌گوید ما منابع نداریم در حالیکه این منابع از خود بانک مسکن تامین نمی‌شود.

* کاهش 80 درصدی تسهیلات پرداختی از سال 89 به 91

نماینده مردم تهران در مجلس با ارائه ارقامی به کاهش 80 درصدی تسهیلات پرداختی به مسکن مهر از سال 89 تا سال 91 اشاره کرد و در ادامه از فقدان هماهنگی در خود وزارتخانه مسکن سخن گفت و تصریح کرد: آقای آخوندی! شما مسکن 80 متری مردم در حاشیه شهر را مزخرف خواندید، قبول؛ مسکن شما چگونه است؟ غیر از آن منزل لواسانات دیگر چه مسکنی دارید؟

منبع: فارس