۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱

فیفا: شکایت پلاتینی وجاهتی ندارد

کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال ضمن رد انتقادات رئیس اتحادیه فوتبال اروپا از این کمیته گفت: شکایت او اعتباری ندارد.
کد خبر : ۲۶۲۷۹۳
صراط: پنجشنبه هفته گذشته کمیته اخلاق فیفا میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا و سب بلاتر رئیس فیفا را به مدت 90 روز از انجام کلیه فعالیت های مربوط به فوتبال معلق کرد تا تحقیقات کامل علیه آنها صورت بگیرد. این خبر رسوایی موجود پیرامون فیفا را تشدید کرد.

کمیته اخلاق فیفا این تصمیم را در پی گزارش هایی مبنی بر پرداخت 2 میلیون فرانک سوئیس از سوی فیفا به پلاتینی در سال 2011 اتخاذ کرد.

پلاتینی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست فیفا که در ماه فوریه برگزار خواهد شد در واکنش به این تصمیم گفت: اتهامات وارده به او بر پایه دروغ محض بوده و به طور شگفت انگیزی واهی است.

کمیته اخلاق فیفا در پاسخ به انتقادات پلاتینی و وکلایش اطلاعیه ای صادر کرد.

این اطلاعیه که به نیابت از قاضی هانس یوآخیم اکرت صادر شده این مسئله را که با پلاتینی منصفانه برخورد نشده را رد کرد و گفت: او 5 ساعت با مسئولان کمیته اخلاق صحبت کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: این ادعای وکلای میشل پلاتینی که موکلشان قبل از صدور حکم تعلیقش امکان دفاع از خود را نداشته وجاهتی ندارد.

پس از آنکه اتاق تحقیقات کمیته اخلاق فیفا صحبت های او را روز اول اکتبر سال 2015 به مدت بیش از 5 ساعت شنید که شنیده ها در پیش از 50 صفحه مستند شده است، هانیس یوآخیم اکرت نیازی به جلسه استماع دوم ندید.