۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

«رستاخیز» برنده جایزه بزرگ جشنواره بغداد

طاهر علوان، رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد، در دیدار با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در عراق، از حضور پررنگ سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد قدردانی کرد.
کد خبر : ۲۶۳۰۹۹

صراط: در این دیدار طاهر علوان با اشاره به سابقه 7 ساله برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد، از مشارکت گسترده فیلم‌های ایرانی در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی بغداد خبر داد و گفت: طی حضورم در ایران برای بازدید از فیلم‌های ایرانی توافقات خوبی با کارگردانان و تهیه‌کنندگان ایرانی صورت گرفت.

وی گفت: افتتاحیه جشنواره فیلم بغداد امسال با حضور فیلم «رستاخیز» آغاز خوبی داشت. این فیلم به زبان عربی پخش و با استقبال کم‌نظیر مخاطبان عراقی مواجه شد. این فیلم با حضور کارگردان و تهیه‌کننده آن به نمایش درآمد و در نهایت با رأی داوران، برنده جایزه بزرگ جشنواره شد.

رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد با اشاره به اینکه مشارکت فیلم‌های ایرانی در این دوره از جشنواره بسیار پررنگ بود، از نمایش فیلم‌های کوتاه ایرانی در طول برگزاری جشنواره خبر داد و افزود: یک روز برای نمایش فیلم‌های ایرانی به طور ویژه اختصاص یافت و این مسئله نشانگر حضور پررنگ ایران در این جشنواره بود.

در ادامه این دیدار، رایزن فرهنگی کشورمان سخنانی در بیان اهمیت هنر و به‌ویژه سینما در روزگار معاصر و نقشی که این هنر می‌تواند در آگاهی‌سازی مخاطبان با واقعیت‌ها و حقیقت‌ها ایفا کند، سخن گفت.

وی تصریح کرد: فیلمی مانند «محمد رسول‌الله (ص)» چهره‌ای واقعی و رحمانی از زندگانی پیامبر گرانقدر اسلام (ص) را به نمایش می‌گذارد و نقش و تأثیرگذاری این فیلم بر ذهنیت مخاطبان آن و زدودن باورهای غلط نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) مهم است.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان سخنان خود با اشاره به افتتاح مرکز فرهنگی ایران در بغداد، از آمادگی این مرکز برای برگزاری جلسات نمایش و نقد فیلم، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه های مختلف هنر سینما، برگزاری کارگاه‌های عملی با حضور کارگردانان و عوامل فنی ایرانی خبر داد.

منبع: فارس