۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

آخرین اخبار از سیل‌زدگان در سطح کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه 6 نفر در سیلاب‌های رخ داده در استان‌های ایلام و لرستان فوت شدند، گفت: به 1400 نفر در 8 استان سیل‌زده کشور امدادرسانی صورت گرفته است.
کد خبر : ۲۶۵۴۶۶

صراط: ناصر چرخ‌ساز با اشاره به ادامه روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده در کشور اظهار داشت: تاکنون 110 تیم در قالب 390 نفر عملیات امداد و نجات را در 8 استان کشور شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و همدان انجام داده‌اند.

وی افزود: 26 شهرستان تسوج، ایلام، ایوان غرب، مهران، ملکشاهی، شیروان، دره شهر، سنندج، دهگلان، سرپل ذهاب، جوانرود، کنگاور، بیستون، کرمانشاه، گیلانغرب، اسلام آباد، ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه، سنقر، کوهدشت، الشتر، باغ ملک، سی سخت، نهاوند و ملایر درگیر سیلاب شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در سیلاب‌های ناشی از بارش شدید باران 13 شهر و 22 روستا آسیب دیده‌اند،عنوان کرد: تاکنون به یک هزار و 400 نفر در سطح کشور امدادرسانی شده است.

وی با بیان اینکه 72 نفر توسط نیروهای امداد و نجات اسکان داده شده‌اند، خاطرنشان کرد: تا کنون 6 نفر در استان‌های ایلام و لرستان در سیلاب جان خود را از دست داده‌اند.

چرخساز تصریح کرد: 22 نفر به مناطق امن انتقال داده شده و 190 منزل مسکونی نیز تخلیه از آب شده‌اند.

وی افزود: عملیات امداد و نجات با 75 دستگاه خودروی عملیاتی و 26 دستگاه موتورپمپ و لجنکش انجام شده که در این میان 200 تخته پتو، 150 قوطی کنسرو و 500 قرص نان نیز در عملیات‌ها استفاده شده است.


منبع: تسنیم