۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹

نخستین مجمع بدون حضور سردارهمدانی

نخستین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان بدون حضور سردار شهید همدانی و وداع با شهید فانوسی از شهدای مدافع حرم برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۶۷۹۴

صراط: عصر امروز بیستمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت همدان بدون حضور سردار شهید همدانی، موسس این مجمع برگزار شد. میهمان ویژه این مراسم رئیس کمیته امداد امام خمینی بود و مراسم وداع با شهید فانوسی، از شهدای اهل حرم نیز برگزار شد.

در این مراسم وداع، کودک این شهید بزرگوار نیز حضور داشت و مراسم عزاداری نیز برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان که میزبان بیستمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان بود، اظهار کرد: کمیته امداد حضرت امام در کنار نیروهای مسلح و سنگرسازان بی‌سنگر نقش بی‌بدیلی را در جریان دفاع مقدس داشته است.

علیرضا ابراهیمی با بیان اینکه کمیته امداد استان همدان هماهنگی حضور تیم‌های مختلف امدادی، خدماتی، مهندسی و پزشکی به تعداد 4 هزار و 300 نفر را در طول دفاع مقدس انجام داده است، افزود: کمیته امداد استان با استقرار آشپزخانه‌های متعدد در مناطق عملیاتی جنوب و غرب برای 50 هزار نفر رزمنده، غذای گرم ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه 8 هزار و 650 کامیون در طول هشت سال جنگ تحمیلی توسط کمیته امداد به جبهه‌ها ارسال شده است، تصریح کرد: 110 امدادگر از همدان در جبهه‌ها حضور داشتند که پنج شهید و 25 جانباز نیز تقدیم انقلاب کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه سردار همدانی تلاش بسیاری برای تقویت مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت داشتند، ادامه داد: شهادت سردار همدانی تحول عجیبی را در سطح کشور و همدان ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان 46 هزار خانواده و به عبارت دیگر 92 هزار نفر از خدمات کمیته امداد حضرت امام برخوردار می‌شوند و 35 هزار کمک موردی نیز در طول سال صورت می‌گیرد.

ابراهیمی گفت: تلاش‌های گسترده‌ای نیز در راه توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش صورت می‌گیرد به طوری که سال گذشته 4 هزار و 500 نفر از مددجویان توانمند شدند.

منبع: فارس