۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷

جلیلی: امروز طبس کابوس آمریکا شده‌

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: رژیم ایالات‌ متحده آمریکا سندی را با امضای رئیس‌جمهور آمریکا دارد و می‌گوید قرن آینده نیز رهبری باید برای آمریکا باشد و برای تحقق رهبری از زور و حملات یک‌جانبه استفاده می‌کنند و همان منطق قدیمی استکبار را دارند و به قول خودشان زورشان بیشتر است.
کد خبر : ۲۶۷۸۲۳

صراط: سعید جلیلی امشب در مراسم یادواره سردار شهید محمدعلی الله‌دادی و 10 شهید روستای شیرآباد طبس، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا به نام شهیدان گران‌قدر از این‌ جهت مهم است که به شهدا اعلام کنیم که راه شما ادامه داشته و به یاد شما هستیم.

وی ادامه داد: شهدا را نباید به‌ عنوان کسانی که از دنیا رفته‌اند یاد کرد، بلکه این محاسبه را هم نباید داشته باشیم و این موضوع یکی از مهم‌ترین بحث‌های روز در عرصه بین‌الملل است و شاید بسیاری از مناسباتی که در دنیا دچار تغییر شده است را بتوانیم اصلاح کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: امروز بیش از 200 واحد سیاسی در کشورها وجود دارد و امروز نام ایران برده می‌شود و 18 روز با ایران مذاکره می‌کنند، در حالی که آن‌ها همین‌ الان بهترین کلاهک‌های هسته‌ای را دارند و مذاکره با ایران برای آنها اهمیت دارد.

جلیلی با اشاره به محاسبات آمریکا برای 70 سال آینده، عنوان کرد: آن‌ها تصور می‌کنند که در 70 سال آینده می‌توانند کدخدای دنیا باشند و محاسبات آن‌ها همین است و متأسفانه عده‌ای بر مبنای محاسباتی به این نتیجه رسیده‌اند و این کدخداها را پذیرفته‌اند.

وی تأکید کرد: امروز دیده می‌شود یک رژیمی مثل رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی مردم را می‌کشد و افراد مظلوم فقط یک سنگ در اختیار دارند و کسی که ادعای رهبری جهان را می‌کند می‌گوید ما امنیت شما را تضمین می‌کنیم، آیا این امنیت است؟.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رژیم ایالات‌ متحده آمریکا سندی را با امضای رئیس‌جمهور آمریکا دارد و می‌گوید قرن آینده نیز رهبری باید برای آمریکا باشد و برای تحقق رهبری از زور و حملات یک‌جانبه استفاده می‌کنند و همان منطق قدیمی استکبار را دارند و به قول خودشان زورشان بیشتر است و این کار را دنبال می‌کنند.

جلیلی توضیح داد: نسبت به جمهوری اسلامی ایران هر 6 قدرت در کنار هم جمع شده‌اند و مشخص است برای آن‌ها که آن مناسباتی که دارند می‌توانند به‌ راحتی مدیریت کنند و اگر امروز می‌بینید در برابر جمهوری اسلامی ایران موضع می‌گیرند قدرت ایران را پذیرفته‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تبیین کرد: در همین چند سال گذشته در منطقه یک حرکت بیداری اسلامی در مصر شکل‌ گرفت و آنها کودتا به راه انداختند و این را در ابعاد پیچیده‌تر برای انقلاب اسلامی به کار برده‌اند.

جلیلی خاطرنشان کرد: باورها و اعتقادات یک ملت فقط مباحث نظری نیست و در عمل محقق می‌شود و همه محاسبات آن را به هم می‌زنند و اعتراف می‌کنند بدون ایران ما نمی‌توانیم مسائل منطقه را حل کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مردم ایران بسیاری از شعارهایی که می‌دادند، به نتیجه رسید و این را ملت ما تجربه کرده که نمونه بزرگ‌ترین تجربیات این ملت همین طبس است.

وی با بیان اینکه امروز طبس یک کابوس برای ایالات‌متحده آمریکا شده، چراکه خاطره سرنگون شدن هواپیماهای آمریکا در طبس برای آنها فراموش نمی‌شود، گفت: این کمک خداوند است و خودشان اعلام کردند همه محاسبات در حمله به طبس دقیق بود، اما نمی‌دانیم چرا این‌طور شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این یک قدرت جدید و نعمت بزرگ انقلاب اسلامی است و رمز موفقیت‌ها در مکتب ما این شهدا هستند و وظیفه ما امروز این است که این شجره طیبه را حفظ کنیم و مبادا این نعمت بزرگ انقلاب اسلامی از دیدگان ما محو شود.

جلیلی تشریح کرد: مقام معظم رهبری بیان می‌کنند دشمن امروز فهمیده در هر صحنه جنگی که شکل‌ گرفته، پیروز انقلاب اسلامی بوده است و اراده جمهوری اسلامی محقق شده است.

با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان جنوبی» در تلگرام شوید.

منبع: فارس