۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

اذعان معاون وزیر درباره اردوهای مختلط

فراهانی تاکید کرد: در دانشگاههای علوم پزشکی برگزاری اردوی مختلط به تعداد انگشت یک دست هم نمی رسد.
کد خبر : ۲۶۸۱۲۵
صراط: معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت:به جرات می گویم در دانشگاه‌های علوم پزشکی در 2 سال گذشته کنسرت و اردوی مختلط برگزار نشده و اگر شده باشد تعداد خیلی انگشت شمار و کم است.

محمدرضا فراهانی در برنامه «تیتر امشب» که از شبکه خبر پخش شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه ها درباره نیازسنجی در وزارت بهداشت گفت : ما در حوزه بهداشت و درمان بعد از ادغام سیستم بهداشتی و درمانی در دانشگاه‌ها مجبور شدیم نیاز محور و براساس کاربردهای تولید دانش، کار علمی و پژوهش انجام دهیم.

انجام پژوهش های کاربردی تر در بیمارستان ها

وی ادامه داد: در واقع افرادی که در بیمارستان‌ها هستند و پژوهش انجام می دهند یقیناً پژوهش آنها کاربردی‌تر است، در واقع برخی مواقع الزامات و اجبار در حوزه بهداشت درمان ما را مجبور می کند در حوزه پژوهش هم موضوعات پژوهشی در حوزه بهداشت و درمان باشد.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در ایران، بخش عظیم بودجه های پژوهشی را دولت پرداخت می کند. اما جایی که ارتباط وسیعی بین صنعت و دانشگاه وجود دارد جایی است که پول پژوهش را از صنعت و اقتصاد تامین می کنند کارفرمایی وجود دارد که سفارش به دانشگاه داده و از تولید دانشگاه در صنعت استفاده می کند.

وی ادامه داد: درکشور ما نیز حوزه اقتصاد دولتی بعد از تحریم ها شکل گرفت. در صنعت هسته ای و نفت بعد از تحریم ها بین بخش دولتی و بخشی که تولید دانش می کند همکاری ایجاد شد.

فراهانی افزود: اما در بخش خصوصی خط تولید از خارج وارد می شود من فکر می کنم یک جبر تاریخی در آینده ما را مجبور خواهد کرد برای تولید ثروت به سمت دانشگاه بیاییم.

وی درباره اشاره مقام معظم رهبری به این مساله که برخی از تشکل های انقلابی در دانشگاه ها تحت فشار هستند و اینکه مشکل کار کجاست، گفت: من فکر می کنم در گذشته فعالیت دانشجویی یک فراز و نشیب هایی داشته که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند.

وی ادامه داد: برخی مواقع واقعاً فضای دانشگاه، فضای باز آزادی و به خاطر حوادثی که در کشور رخ داده، محدودیت ها بیشتر شده است، اعتقاد من این است که در دانشگاه ها یک انفعال سیاسی و فرهنگی رخ داده است.

کاهش فعالیت سیاسی فرهنگی در دانشگاه‌ها

وی ادامه داد: طبیعی است که خیلی از مدیران دانشگاهی و یا عناصر ذی نفوذ، فضای دانشگاه‌ها را محدود کرده و فرصت کنش گری سیاسی و فرهنگی وجود نداشته و فعالیت سیاسی فرهنگی در دانشگاه ها کاهش می یابد.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت افزود:  ریشه آن این است ما حساسیت زیادی در دانشگاه ها نسبت به کنش گری سیاسی ایجاد کرده‌ایم و اندک مشکلی که رخ می دهد برای دانشگاه ضعف می ‌دانیم و مدیران ما از سر عافیت طلبی آن را حذف می کنند.

وی در ادامه به مساله برگزاری کنسرت و اردوی مختلط در دانشگاه اشاره کرد و گفت: مقام رهبری به عنوان فردی که همه فعالیت کشور را رصد می کنند، خیلی زودتر از اینکه یک پدیده شایع شود آن را دیده و هشدار می دهند. اینکه چندین جلسه در مورد کنسرت و اردو مختلف صحبت کردند دلیل نمی شود که این یک مساله شایع باشد.

فراهانی افزود: به جرات می گویم در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو سال گذشته کنسرت و اردوی مختلط برگزار نشده و اگر شده باشد که من از آن اطلاع ندارم، تعداد خیلی انگشت شمار و کم است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری احساس کردند که عده ای در برنامه ریزی به این موضوعات توجه نداشته و برگزاری کنسرت را موضوعی برای نشاط دانشجو می دانند که در شان دانشگاه و کارکرد دانشگاه نیست که این حرف درستی است.

برگزاری اردوی مختلط در دانشگاه های علوم پزشکی کمتر از تعداد انگشت یک دست

فراهانی تاکید کرد: در دانشگاههای علوم پزشکی برگزاری اردوی مختلط به تعداد انگشت یک دست هم نمی رسد.

منبع: مهر