۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

اوحدی: شایعات ربایش رکن‌آبادی، سندی ندارد/ موضوع دریافت غرامت را با سعودی‌ها مطرح کردیم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: صحبت‌هایی که در خصوص ربایش رکن‌آبادی انجام می‌شود هیچ سندی ندارد و این صحبت‌ها فقط باعث ایجاد ناراحتی برای خانواده‌های مفقودان فاجعه منا می‌شود.
کد خبر : ۲۶۸۴۱۳
صراط: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: صحبت‌هایی که در خصوص ربایش رکن‌آبادی انجام می‌شود هیچ سندی ندارد و این صحبت‌ها فقط باعث ایجاد ناراحتی برای خانواده‌های مفقودان فاجعه منا می‌شود.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر زنده بودن غنضفر رکن‌آبادی گفت: هیچ خبر جدیدی از آقای رکن‌آبادی و 18 نفر دیگر از هموطنان که در فاجعه منا مفقود شده‌اند نداریم و نمونه‌های DNA را تحویل عربستانی‌ها داده‌ایم و آن‌ها موظف هستند طی ده روز به ما جواب بدهند.

وی افزود: صحبت‌هایی که در خصوص ربایش رکن آبادی انجام می‌شود هیچ سندی ندارد و این صحبت‌ها فقط باعث ایجاد ناراحتی برای خانواده‌های مفقودان فاجعه منا می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص دریافت غرامت از عربستان اظهار کرد: در جلسات قبلی که با مسئولان عربستانی داشته‌ایم مسئله غرامت مطرح شده است و باتوجه به اینکه پلیس عربستان مقصر فاجعه بوده و خود عربستانی‌ها هم این موضوع را قبول دارند؛ مسئله غرامت باید از طرف دستگاه دیپلماسی پیگیری شود و ما هم به عنوان مسئولان سازمان حج و زیارت قطعا به دنبال حقوق زائران هستیم تا دولت عربستان غرامت آن‌ها را پرداخت کند.

اوحدی در پاسخ به این سوال که "آیا از تشکیل یک NGO به عنوان خانواده‌های مهاجرین، که چند تن از اعضای خانواده‌های مفقودان منا در این NGO عضو هستند خبر دارد یا نه؟" گفت: خبری از این ماجرا ندارم ولی ما از تشکیل چنین نهاد مردمی استقبال می‌کنیم چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب حادثه منا نباید فراموش شود و اینکه خانواده ها در صحنه حضور دارند کار بسیار خوبی است چرا که باعث می‌شود تا این موضوع فراموش نشود و ما بتوانیم ابعاد این فاجعه عظیم را برای همه روشن کنیم.

منبع: راه دانا