۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

احتمال تغییر در سازوکار انتخابات

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان البرز از احتمال تغییر در قانون و ساز وکار انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر : ۲۶۸۴۴۱

صراط:  مدیرکل سیاسی و انتخابات استان البرز از احتمال تغییر در قانون و ساز وکار انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

توکل لطفی گفت: در روزهای اخیر شاهد رایزنی‌هایی در مجلس جهت تغییر قانون انتخابات بودیم که اگر به نتیجه برسد؛تغییراتی کلی در ساز و کار انتخابات مجلس را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعمال این تغییرات می‌تواند برنامه‌های نامزدهای احتمالی انتخابات را عمیقا تحت تاثیر قرار دهد.

وی به برخی از این تغییرات احتمالی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین تغییراتی که ممکن است در انتخابات به وجود بیاید کاهش حد نصاب رای نامزدها از یک چهارم به یک پنجم است که فرد باحد نصاب کمتری از آرا انتخاب می‌شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات البرز ادامه داد: علاوه بر این، بحث‌هایی نیز در خصوص تغییر ترکیب اعضای هیئت اجرایی وجود دارد.

وی افزود: سن نامزدهای انتخابات مجلس نیز ممکن است دستخوش تغییر شود؛ اما تاکنون صحبتی در خصوص تغییر در مدرک لازم برای اعلام نامزدی در انتخابات مجلس صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر احتمالی بودن این تغییرات یادآورشد: هیچ کدام از این تغییرات قطعی نشده است و رایزنی‌ها درباره آن درمجلس ادامه دارد، اما اگر به تصویب برسد قطعا برنامه‌های انتخابات پیش رو را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

لطفی درادامه به فضای سیاسی استان البرز در ایام منتهی به انتخابات اشاره کرد و گفت: فعلا تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی در استان البرز به صورت جلسات غیر رسمی صورت می‌گیرد که قطعا یک طرف این جلسات احزاب هستند.

وی در پایان اهمیت نشست فصلی احزاب را یادآور شد و گفت: نشست فصل پاییز احزاب استان البرز در ماه آینده برگزار خواهد شد و این نشست به دلیل نزدیک شدن به انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

منبع: ایسنا