۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

ضرغامی: کار ظریف موجب شیطنت شد

رئیس سابق صدا و سیما با اشاره به انتقادات از قدم زدن آقای ظریف با وزیرخارجه آمریکا گفت: این انتقادات نه صرفاً به خاطر یک قدم زدن، بلکه به دلیل عکس‌ها و بمباران خبری رسانه‌های غربی علیه ایران بود.
کد خبر : ۲۶۹۳۷۱

صراط: رئیس سابق صدا و سیما با اشاره به انتقادات از قدم زدن آقای ظریف با وزیرخارجه آمریکا گفت: این انتقادات نه صرفاً به خاطر یک قدم زدن، بلکه به دلیل عکس‌ها و بمباران خبری رسانه‌های غربی علیه ایران بود.

از اصفهان عزت‌الله ضرغامی عصر امروز در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: مرزبندی با کفار در قرآن به صورت صریح ذکر شده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری در مورد ارتباط با غیرمسلمان‌ها قائل به دسته‌بندی و آنها را به کفار اسلام‌ستیز و کفاری که سر ستیز ندارند تقسیم می‌کند.

رئیس سابق صدا و سیما با اشاره به برقراری ارتباط با آمریکا عنوان کرد: در زمینه مذاکره با آمریکا چه موافقین و چه مخالفین به دشمن بودن آمریکا اذعان دارند و خود رئیس‌ جمهور هم در جلسات خصوصی و عمومی این مطلب را بیان کرده است.

وی گفت: غرب در تصویرسازی واقعی از غیرواقعیت‌ها بسیار متبحرانه عمل می‌کند و با این تصویرسازی‌ها هویت، باور و ارزش‌های ما را هدف قرار داده است.

رئیس سابق صدا و سیما با اشاره به انتقادی که از قدم زدن آقای ظریف با وزیرخارجه آمریکا به وجود آمد، ادامه داد: انتقادات نه صرفاً به خاطر یک قدم زدن، بلکه به دلیل عکس‌ها و بمباران خبری رسانه‌های غربی که در آن ایران و آمریکا را به عنوان نمایندگان استضعاف و استکبار طوری نشان می‌داد که با هم خوش و بش می‌کنند و طوری القا می‌کردند که بسیاری از کسانی که الگوی جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند دلسرد شوند.

وی با ذکر خاطره‌ای افزود: دوستی داشتم که در اوایل انقلاب طرفدار تفکرات مارکسیست و از حامیان شوروی بود و در این مسیر شکنجه و زندانی‌های زیادی کشیده و سختی‌های زیادی تحمل کرده بود، اما پس از مدتی که او را دیدم، وی از تفکراتش برگشته بود و دلیلش را این طور بیان کرد که وقتی از تلویزیون ایران دیدم که نخست‌وزیر وقت شوروی با شاه ایران بر سر یک سفره نشسته است و با هم بگو و بخند دارند، متوجه شدم تمام این سختی‌ها بدون نتیجه بوده است.

وی ادامه داد: این بدان معناست که یک تصویر و یک فیلم کوتاه می تواند چنین تأثیری بگذارد و شما امروزه هم که امکانات بیشتر شده، تصویرسازی‌ها نیز راحت‌تر انجام می‌گیرد.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط ضرغامی ظریف