۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

لاریجانی: کشاورزی باید مردمی بماند

رئیس قوه مقننه بر مردمی بودن بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: خرید چاه‌های کشاورزان از سوی دولت درست نیست و بخش کشاورزی نباید به سمت دولتی شدن حرکت کند.
کد خبر : ۲۷۱۹۴۸
صراط:  رئیس قوه مقننه بر مردمی بودن بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: خرید چاه‌های کشاورزان از سوی دولت درست نیست و بخش کشاورزی نباید به سمت دولتی شدن حرکت کند.

علی لاریجانی صبح امروز در دیدار با اعضای صنف کشاورزی، مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب استان قم با اشاره به اجرای طرح‌های وزارت نیرو در راستای کاهش مصرف آب از چاه‌های مجاز اظهارداشت: این اقدام باید به مرور زمان صورت بگیرد و در بازه زمانی 3 تا 5 سال اجرا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله چالش کمبود منابع آبی، اجرای طرح آبیاری تحت فشار و کشت جایگزین را اقدامی مناسب برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف آب در استان قم باید براساس نوع کاشت و حجم آب باشد تا در نهایت با اجرای طرح آبیاری تحت فشار محصول بهتر و بیشتری با کمترین میزان مصرف آب عاید استان شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی، کشاورزان نیز باید همراهی لازم را داشته باشند، عنوان کرد: در این راستا لازم است چرخه اقتصادی بخش کشاورزی به درستی تعریف شود تا کشاورزان به صرفه اقتصادی آن پی ببرند.

رئیس قوه مقننه بر مردمی بودن بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: خرید چاه‌های کشاورزان از سوی دولت درست نیست و دولتی شدن بخش کشاورزی صحیح نیست.

منبع: تسنیم