۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

دانشجویان در انتظار حاج قاسم سلیمانی

مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با حضور گسترده جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه که در انتظار سردار قاسم سلیمانی بودند برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۲۹۹۹

صراط:  مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با حضور گسترده جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه که در انتظار سردار قاسم سلیمانی بودند برگزار شد.

از چند روز گذشته اعلام شده بود که سردار حاج قاسم سلیمانی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور می‌یابد. از ساعتی پیش از آغاز مراسم جمعیت بسیاری از دانشجویان در مقابل درب سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی حضور یافتند به طوری که سالن همایش‌ها مملو از جمعیت بود و دیگر جایی برای حضور دانشجویان وجود نداشت، بیرون از سالن صندلی‌هایی چیدند تا دانشجویان در آنجا مراسم را دنبال کنند ولی جمعیت آنقدر زیاد بود که عده‌ای دیگر نیز به طبقه بالا رفتند.

دانشجویان شعار «سردار سردار» سر می‌دادند و در انتظار حاج قاسم سلیمانی سر می‌دادند، برخی مراسم روز دانشجو را سیاسی کرده و شعارهایی در رابطه با حصر فتنه‌گران سال 88 سر دادند و برخی دیگر با شعار «مرگ بر فتنه‌گر» پاسخ می‌دادند.

در ابتدای مراسم چند تن از دانشجویان به پشت تریبون رفته و شروع به سخنرانی کردند. یکی از دانشجویان گفت امروز دانشگاه دانشگاه مد نظر مقام معظم رهبری و دانشگاه اسلامی نیست، دانشگاه باید نخبه‌پرور باشد نه اینکه نخبه‌ها را به بهانه‌های مختلف و سیاست‌ها راهی دیار کفر کنند.

وی افزود: دغدغه دانشجو این است که زمینه فراهم شود تا مملکت به پیشرفت برسد.

یکی دیگر از دانشجویان عنوان کرد: ما مدیون شهدا هستیم که بدون امکانات جنگیدند، ما مدیون دست‌های پینه بسته زنان روستایی هستیم.

پس از آن عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما شروع به سخنرانی کرد، وی در سخنان خود در زمانی که از سختی‌های دانشجویان سخن می‌گفت، عنوان کرد: استادان دانشگاه شهید بهشتی بسیار سخت‌گیر هستند و گاهی حتی برای 25 صدم نمره سخت‌گیری بسیاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی دانشجویان نیز آنقدر درس می‌خوانند که گویا کتاب را قورت داده‌اند.

دانشجویان در میان سخنان ضرغامی نیز برای دیدن حاج قاسم بی‌تابی می‌کردند که ضرغامی گفت تا سخنرانی من تمام نشود سردار نمی‌آید، پس از آن مجری برنامه از دانشجویان خواست که اگر سؤالی از ضرغامی دارند مطرح کنند ولی دانشجویان که بسیار در انتظار سردار سلیمانی بودند این پیشنهاد را قبول نکردند.

در ادامه مراسم آقامیری عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با سخنانی در بزرگداشت مقام شهدای علم به خصوص شهید شهریاری گفت: ما قدرشناس شخصیت‌های بزرگی مانند سردار سلیمانی هستیم.

پس از سخنرانی آقامیری حامد زمانی خواننده ولایت‌مدار کشورمان چند آهنگ را اجرا کرد و در میان آن گفت: شعارهای مرگ بر آمریکای ما مربوط به سیاست‌های دولت‌هاست و ما با هیچ ملتی مشکلی نداریم بلکه با سیاست ظلم مشکل داریم.

وی گفت: می‌خواهیم ثابت کنیم هنوز عمارها و مختارها فریاد می‌زنند و سرباز‌های رهبر و در راه حیدر هستند.

پس از اجرای حامد زمانی یکی از مسئولان برگزاری برنامه اعلام کرد که دعوت از سردار سلیمانی ندای دعوت از سرداران بزرگ ایران در برابر ظلم بود که حضور سردار سلیمانی محیطی بی‌حاشیه را می‌طلبید که ما از ساعت‌ها قبل از مراسم در تمنای آن بودیم ولی متأسفیم که این محیط فراهم نشد تا افتخار حضور سردار سلیمانی در دانشگاه شهید بهشتی نصیب ما شود.

منبع: فارس