۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷

افزایش مجدد بلیت اتوبوس اربعین

گویا داستان کلیشه‌ای افزایش قیمت‌ها علی رغم تلاش‌های محکم مسئولان، امسال هم ختم به خیر نشد زیرا نتوانست دلالان را در مقابل این همه تقاضای بالا سیراب کند.
کد خبر : ۲۷۳۳۵۴
صراط: بازار سیاه افزایش قیمت بلیت اتوبوس همچنان دست به دست می‌شود و گویا تا انتقال آخرین زائر هم ادامه خواهد داشت اما نکته جالب این است که این عدم موفقیت در کنار تلاش مسئولان رخ داد و اگر چه داوود کشاورزیان معاون وزیر راه وشهرسازی گفته بود که با انجمن‌های صنفی توافق شده که نرخ بلیت اتوبوس‌ها حداکثر تا دوبرابر افزایش داشته باشد و دلیل خود برای این رقم را تجمع و ترافیک زیاد برای بازگشت زائران، تردد یکسر خالی اتوبوس‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی و در نتیجه کاهش بازار سیاه وفعالیت دلالان عنوان کرده بود، اما این عمل یاری مقابله با بازار گرم دلالان را نداشت به گونه‌ای قیمت‌ها در برگشت از مرزها به سمت پایتخت روند دوبرابری را رد کردند و صعودی شدند.

بر اساس این گزارش قیمت بلیت‌های اتوبوس از تهران به مهران پیش از این برای اتوبوس‌های عادی و vip به ترتیب 32 و 50 هزار تومان بود اما با افزایش 100 درصدی مسافران برای اربعین به 64 و 100 هزار تومان رسید.

اما این اقدام تنها تاحدودی مؤثر واقع شد واگر چه در مسیر رفت تخلفات کمتری وجود داشت اماگویا در بازگشت تقاضا زیاد، دلالان را وسوسه کردتا خودشان هم مبلغی بر آن بی افزایند.

بر اساس تماس‌های گرفته شده با باشگاه خبرنگاران جوان برخی از افراد اظهار داشتند: بلیت مسیر همدان- تهران برای اتوبوس‌های عادی و vip به ترتیب با مبالغ 80 و 120 هزار تومان به فروش می‌رسند.

این افراد ادعا کردند که در پل زائر واقع در شهرستان مهران اتوبوس‌هایی برای جابجایی زائران قرار دارند که همگی متفق‌القول این مبالغ را تعیین کرده‌اند.

برخی افراد با بیان اینکه دیر وقت به این مکان رسیده بودند گفتند: ما تنها بر اساس قیمت‌های قبلی برای بازگشت پس انداز داشتیم وچون زمان نامناسب بود نمی‌توانستیم با خانواده تماس بگیریم که برایمان پول بفرستند و راننده‌ها هم که با تقاضای بالایی روبه رو بودند به قیمت‌های کمتری راضی نمی‌شدند؛ از طرفی هم طبق گفته‌ها، برخی افراد به خاطر خستگی شدید حاضر می‌شدند که هر مبلغی بپردازند تا خود را سریعتر به خانه‌هایشان برسانند.

در پایان باید متذکر شد افزایش قیمت‌ها بازار سیاه همیشه هست مثل نظارت‌ها!! اما آنچه که بیش از پیش با اهمیت جلوه می‌کند آن است که وارد عمل شوند تا عدالت واقعی هم به نفع مردم و هم به نفع گردانندگان این حمل و نقل ایجاد شود.