۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

طالبان:خواهان‌روابط‌‌ نزدیک بامسکو هستیم

طالبان افغانستان در پیام اخیر خود به روسیه از این کشور خواست تا با آنان روابط نزدیک برقرار کند.
کد خبر : ۲۷۳۴۱۹

صراط:  طالبان افغانستان در پیام اخیر خود به روسیه از این کشور خواست تا با آنان روابط نزدیک برقرار کند.

طالبان افغانستان در پیام جدید خود به رئیس جمهور روسیه  از این کشور خواستند با آنها در زمینه های مختلف همکاری کند.

بر اساس این گزارش طالبان عنوان کردند اخبار مربوط به حضور داعش در افغانستان توسط مقامات کابل و سازمان های اطلاعاتی خارجی صورت گرفته و مسکو نباید فریب تبلیغات این گروهها را بخورد.

در این پیام آمده است: در مدت اخیر دولت کابل تلاش می‌کند که با بهانه بزرگ نمایی تهدید گروه تروریستی داعش در افغانستان نیروهای مسلح روسیه را به قلمرو خود وارد کند، اما در واقع این اطلاعات در مورد تهدید داعش به این کشور بسیار اغراق آمیز می‌باشد.

طالبان عنوان کردند در 23 نوامبر (آبان) سال جاری معاون رئیس پارلمان افغانستان گفته است که سازمان‌های انتظامی، امنیتی و نظامی ما از داعش طرفداری می‌کنند.

وی ادامه داد: به خدا قسم که رهبران داعش در کابل زندگی می‌کنند، آنها از سفارت‌خانه‌ها و سازمان های دولتی این کشور هر وقتی که بخواهند دیدن می‌کنند.

در این بیانیه با تاکید به اینکه بروز داعش در افغانستان پروژه دولت این کشور و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی است، آمده است: دولت کنونی افغانستان که توسط خارجی‌ها روی کار آمده است به خوبی آگاه است که در بین مردم محبوبیت ندارد.

به گفته طالبان، مداخله روسیه در امور داخلی افغانستان نه به نفع کرملین، نه به سود مردم افغانستان و نه به نفع مجاهدان است، زیرا کشور ما تحت اشغال خارجی‌ها قرار دارد که مردم افغانستان در مقابل آنها در حال مبارزه هستند.

طالبان در این بیانیه از روسیه خواسته با طالبان با هدف ایجاد یک جامعه با عدالت در سرزمین افغانستان و ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همسایه همکاری و رابطه برقرار کند.

طالبان بطور مداوم در پیام‌های خود اعلام کرده خواهان روابط دوستانه و مؤثر با کشورهای همسایه، منطقه‌ و دیگر کشورهای جهان است.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط طالبان مسکو