۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

امام جمعه یزد: گرفتارِ نفهمی اردوغانیم

آیت‌الله ناصری افزود: از 50 سال پیش در لبنان و فلسطین درگیری ایجاد کردند و حالا به این سمت امده‌اند تا ترکیه و عربستان و قطر را با روش‌های دیگری بر علیه ایران توجیه کنند.
کد خبر : ۲۷۳۷۰۰
صراط: امام جمعه یزد با اشاره به رویدادهای اخیر در منطقه و اظهارات اردوغان در مورد ایران گفت: بهتر است اردوغان دست از نفهمی و کج‌فهمی بردارد و با دید باز به قضایا نگاه کند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد اظهار داشت: مسائلی که در منطقه و خاورمیانه روی داده است و گرفتار آن هستیم به کج فهمی و نفهمی برخی از جمله اردوغان بر می‌گردد که حرف‌های نامربوطی هم بر زبان می‌آورند.

وی ادامه داد: رویدادهای اسلام ستیز و مسلمان کشی‌ها چیزی نیست که امروز پیدا شده باشد بلکه از گذشته تاکنون بوده ولی امروز به شکل مدرن خودنمایی می‌کند.

خطیب جمعه یزد اضافه کرد: استکبار که همواره در پی ضربه به اسلام و مسلمانان بوده است امروز با بررسی اوضاع، به جای اینکه از جیب خود هزینه‌های سرسام‌ آور جنگ را متقبل شود با نقشه‌های شوم و تفرقه‌افکن، مسلمانان را به جان هم می‌اندازد.

وی با بیان اینکه تفرقه بین شیعه و سنی آفتی برای اسلام و مسلمانان است عنوان کرد: آمریکا می‌داند با لشکر کشی راه به جایی نمی‌برد لذا با تحریک کشورهای اسلامی و تربیت نیروهایی اسلام نما مثل داعش سعی دارد بین مسلمانان جنگ و خونریزی برپاکند این درحالیست که بهانه‌های مختلفی نیز از مداخله ایران در منطقه دارد.

آیت‌الله ناصری افزود: از 50 سال پیش در لبنان و فلسطین درگیری ایجاد کردند و حالا به این سمت امده‌اند تا ترکیه و عربستان و قطر را با روش‌های دیگری بر علیه ایران توجیه کنند.

ایران قصد حکمرانی در منطقه را ندارد

وی با بیان اینکه وصله دخالت در منطقه و حکمرانی بر منطقه و خاورمیانه به ایران نمی‌چسبد گفت: بهتر است بدانید که ایران هیچ هدفی برای حاکمیت بر منطقه و یا فرقه‌زدایی و فرقه‌زایی ندارد و این حرف‌هایی که برای توجیه کشورها بر علیه ایران می‌زنید به ضرر خودتان است.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه تاکید جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون بر وحدت بین مسلمانان و همراهی و همدل بودنشان بوده است اظهار داشت: ایران از گذشته تا امروز برای اسلام نگران بوده و بسیاری از همایش ها و کنفرانس‌های بین‌المللی را با هدف وحدت مسلمانان برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز مردم با ادیان مختلف در کشور ما در کنار هم زندگی می‌کنند و مشکلی باهم ندارند و این مسئله در مناطقی که تعدد زیادی در شیعه و سنی دارند به وضوح دیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایران را مرجعی برای اتحاد در دنیای اسلام برشمرد و عنوان کرد: کسانی که ادعایی در مخالف وحدت در ایران اسلامی دارند به کارها و اقدامات خود در منطقه نگاه کنند که چه بر سر یمن و عراق و سوریه آورده‌اند و اکنون ادعای دیگری را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: فتنه‌هایی که سران استکبار و آمریکایی‌ها برای ایران رقم زدند فراموش نشده و بهانه‌های واهی امروز نیز بی‌جواب نمی‌ماند که وضعیت کشورهای مسلمان در منطقه نشان از فتنه انگیزی‌های شما دارد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه حرف زدن از تجزیه عراق نشان از فتنه‌انگیزی شماست و اینکه ترکیه به عراق آمده است و از آن حمایت می‌کنید کاملا روشن است چه هدف شومی در سر دارید.

وی در ادامه خطاب به مردم عراق عنوان کرد: با مسائلی که اکنون برای عراق پیش آمده و مقاصدی که برای تشکیل حکومت عنوان شده و به دنبال ایجاد حکومت فدرال در عراق هستند، اگر شما مردم مراقب نباشید و پشت سر مرجعیت حرکت نکنید مشکلات بیشتری در انتظارتان است.

امام جمعه شهر یزد ادامه داد: بهتر است دشمنان ایران بدانند که این کشور مسلمان اهل تفرقه و نفاق نیست و قصدی برای حکومت‌هایی که شما عنوان می‌کنید ندارد و بهتر است که اردوغان چنین مسائلی را مطرح نکند و دست از نفهمی خود بردارد.

وی تصریح کرد: جنون پول‌های نفتی ترکیه شما را فرا گرفته و از اینکه قیمت نفت را با هدف ضربه به ایران کاهش می‌دهید مطمئن باشید که ابتدا خود شما ضربه می‌خورید.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط یزد اردوغان