۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

اژه‌ای: دعایی تفهیم اتهام شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مدیرمسئول روزنامه اطلاعات برای بار دوم به دادسرای ویژه روحانیت احضار و تفهیم اتهام شد.
کد خبر : ۲۷۴۰۰۷
صراط: سخنگوی قوه قضائیه گفت: مدیرمسئول روزنامه اطلاعات برای بار دوم به دادسرای ویژه روحانیت احضار و تفهیم اتهام شد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در هشتاد و نهمین نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: مدیرمسئول روزنامه اطلاعات برای بار دوم به دادسرای ویژه روحانیت احضار و تفهیم اتهام شد و آخرین دفاعیات اخذ و با قرار تامین آزاد و پرونده در حال ارسال به دادگاه است.‎

محسنی اژه ای گفت: ۴ نفر که امضای مسئولان را جعل و از دستگاههای دولتی اخاذی می کردند دستگیر شده و حکم پرونده «نگین خودرو» صادر شد که بر اساس آن متهمان به حبس و رد مال صادر محکوم شدند.

وی به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰ روز یا کمتر به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده و انشاءالله امسال نیز مانند دوره‌های گذشته انتخابات پرشور و بنا به درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخاباتی با مشارکت حداکثری و در کمال امنیت و آرامش داشته باشیم. لازمه این انتخابات در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که همه در چارچوب قانون حرکت کنیم و همگان در مقابل قانون انقیاد کامل داشته باشیم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: هیئت‌های اجرایی بر اساس وظیفه قانونی، انشاءالله به وظیفه خود در چارچوب قانون عمل کنیم و دولت و وزارت کشور و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی در اجرا و برگزاری انتخابات به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنند.

وی افزود: شورای نگهبان که وظیفه نظارت در تمامی مراحل برگزاری انتخابات را دارد در راستای احراز صلاحیت نامزدها و تایید کسانی که صلاحیتشان احراز می‌شود، بتواند با موفقیت عمل کند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: قانون کاملا شفاف و روشن است و وظیفه هر دستگاهی را مشخص کرده و طبق قانون احراز صلاحیت برعهده شورای نگهبان است و طبعا هر کسی که شورای نگهبان احراز و رسما اعلام کند، در انتخابات شرکت می‌کند و هر کسی که مردم به او رای دهند، او فرد منتخب مردم خواهد بود. قوه قضائیه بر اساس قانون وظیفه دارد هر کس، جریان، گروه و فردی که تخطی از قانون کند و مرتکب جرم شود را با خواست مردم و قانون و بدون هیچ اغماض و ملاحظه‌ای برخورد کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در انتخابات پیش رو کمترین پرونده در دستگاه قضایی تشکیل شود، تاکید کرد: اگر تخلف یا جرمی رخ دهد به طور قطع دستگاه قضایی هیچ حریمی برای مقام، مسئول و جناحی قائل نخواهد بود.

منبع: مهر
برچسب ها: صراط اژه ای دعایی