۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳

پیکر ۱۰جان‌باخته منا هنوزشناسایی نشده

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیکر ۱۰ نفر از جان‌باختگان منا همچنان مفقود و هنوز شناسایی نشده است.
کد خبر : ۲۷۴۰۶۴
صراط: سعید اوحدی بعد از ظهر امروز در سفر به خراسان شمالی در دیدار با نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قرار است انجام آزمایش‌های «دی.ان.ای» در کشور عربستان و با حضور خانواده‌های این جان‌باختگان انجام شود.

اوحدی تصریح کرد: خانواده‌های این جان‌باختگان برای انجام این آزمایش‌ها به‌صورت رایگان به عربستان اعزام می‌شوند.

وی گفت: کشور عربستان یک هزار و 500 نفر از جان‌باختگان حادثه منا را بدون اجازه، دفن کرده است که حدود 60 نفر از این زائران، ایرانی هستند البته سعودی‌ها، قسمتی از ناخن و موی دفن شدگان را برداشته و در آزمایشگاه نگهداری کرده‌اند که قرار است برای شناسایی و تطابق، در آزمایش‌ها مورداستفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: کشور عربستان مکلف شده است در صورت درخواست خانواده‌های ایرانی مبنی بر بازگرداندن پیکر حجاج جان‌باخته، پیکر آنان را تحول دهد.

اوحدی افزود: البته بسیاری از مراجع تقلید نبش قبر را نهی کرده و رهبر معظم انقلاب نیز بیان داشته‌اند که ارجح است پیکر حجاج در خاک عربستان بماند.

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: ایران به طور جدی پیگیر است تا پیکر مفقودشده 10 نفر از حجاج شناسایی شود و خانواده‌ها از نگرانی خارج شوند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست، حادثه منا را ظلم عظیم و بزرگ به حجاج عنوان کرد و گفت: تعریف سعودی‌ها از اسلام، خاص است و هنوز ما را مشرک می‌دانند و سجده به مهر و خاک کربلا را محکوم‌به شرکت می‌کنند.

منبع: تسنیم