۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

دلایل استعفای احسانی مدیرشبکه یک

پورحسین جزئیات استعفای احسانی، مدیر اسبق شبکه یک را بیان و از احتمال انتخاب شریعت‌پناهی به عنوان مدیر شبکه خبر داد.
کد خبر : ۲۷۴۶۹۷
صراط:  پورحسین جزئیات استعفای احسانی، مدیر اسبق شبکه یک را بیان و از احتمال انتخاب شریعت‌پناهی به عنوان مدیر شبکه خبر داد.

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در خصوص تغییر مدیریت‌ها در شبکه یک سیما و برنامه‌های تدارک دیده شده سیما، در گفتگو با خبرنگار گفت: شبکه‌های سیما با اتمام ماه محرم و صفر ساخت برنامه‌های متنوعی از جمله برنامه‌های طنز را در روند کاری خود مدنظر خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین در صدد تولید برنامه‌های متناسب با فصل زمستان هستیم. به علاوه آغاز فعالیت‌ها برای ساخت برنامه‌های ویژه دهه فجر و ایام نوروز آغاز شده است؛ چرا که بعد از به پایان رسیدن ایامی مانند محرم و صفر، ساخت و تولید برنامه‌های مفرح‌تر در دستور کار قرار می‌گیرد.

پورحسین در مورد تغییر سمت احسانی مدیر اسبق شبکه یک، بیان کرد: آقای احسانی خود استعفایش را اعلام کرد؛ اما نظر معاونت سیما آقای پورمحمدی، بر آن بود تا وی همچنان در این سمت باقی بماند؛ زیرا آقای احسانی همیشه یک مدیر موفق بوده است.

وی تصریح کرد: بنا بر شرایطی که خود آقای احسانی در نظر گرفته نظر بر این شد تا ایشان مدتی از این سمت برکنار باشد. در حال حاضر آقای احسانی به عنوان مشاور معاون سیما در حال خدمت است.

قائم مقام معاون سیما اظهار داشت: آقای احسانی برای استعفای خود دلیل خاصی را عنوان نکرد؛ اما به طور قطع برای خود دلایلی را داشته است. به همین دلیل اظهار داشت که بهتر است فعلا کناره‌گیری کنم تا بتوانم در کارهای مشورتی و مطالعاتی و برنامه‌ریزی‌ها کمک کننده باشم.

پورحسین تاکید کرد: آقای احسانی در شرایطی بود که احساس می‌کرد، نمی‌تواند کار کند و این موضوع هیچ ارتباطی به شرایط مدیریتی ندارد؛ بلکه موضوع مربوط به شبکه یک است. البته بسیار کوشش شد تا وی در پست مدیریتی خود باقی بماند، اما احسانی به وقوع این امر اصرار داشت. ضمن اینکه آقای احسانی مشغول تحصیل در علوم دینی است، به همین دلیل بنا بر این بود تا وی در سمت خود باقی بماند اما خود اصرار داشت و استعفا کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آقای احسانی مشاور معاون سیما است و در جلسات نیز شرکت دارد.

پورحسین در مورد جایگزین احسانی در شبکه یک گفت: در حال حاضر آقای شریعت‌پناهی سرپرست شبکه یک است. معمول است که سرپرستی شبکه بعد از مراحلی، به عنوان سرپرست مدیر انتخاب خواهد شد و یا فرد دیگری مدیریت شبکه را بر عهده خواهد داشت. بنابراین ممکن است که آقای شریعت‌پناهی به عنوان مدیر شبکه یک انتخاب شود. برای این منظور باید چند ماهی را صبر کرد تا مراحل لازم طی شود که بر این اساس سرپرستی به عنوان مدیر انتخاب شود و یا مدیری جایگزین مدیری دیگر شود.