۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

طالبان : فرار نکنید، ما تهدید نکرده‌ایم

طالبان با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواست تا با فرار از افغانستان این گروه را بدنام نکنند.
کد خبر : ۲۷۵۷۱۲

صراط:  طالبان با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواست تا با فرار از افغانستان این گروه را بدنام نکنند.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواسته فریب تبلیغات جعلی را نخورند و با فرار از افغانستان این گروه را بدنام نکنند.

در این بیانیه آمده است: بر اساس آخرین گزارش‌ها، هر روز هزاران تن از هموطنان ما به سوی اروپا و دیگر کشورها در حال فرار هستند که بسیاری از آنان پیش از رسیدن به مقصد، در دریاها و اقیانوس‌ها غرق می‌شوند و با مشکلات بسیار فراوانی مواجه می‌شوند.

علت اصلی فرار این دسته از هموطنان، ناامنی، بیکاری و فساد گسترده در سیستم دولتی رژیم کابل است که تمام  افراد را با بحران غیر قابل تحملی مواجه کرده است.

هموطنان ما مجبور به فرار از دست رژیم اجیر کابل می‌شوند و برای به دست آوردن زندگی آرام در خارج، دست به هر گونه راه غیرقانونی و نامشروع می‌زنند.

یکی از این راه‌های نامشروع و غیر قانونی، درست کردن تهدیدات جعلی است که گویا این مهاجران از سوی طالبان تهدید به مرگ تهدید شده‌اند و به آنان اخطار داده شده که زندگیشان با خطر مواجه است.

طالبان با این بیانیه که در سایت خود منتشر کرده، به تمام ارگان‌های مهاجرت اطلاع داده که تمام تهدیدات جعلی که از سوی این افراد به آنها منتسب می‌شود به هیچ وجه حقیقت ندارد و تمام این تهدیدات جعلی توسط گروه‌های مافیایی برای به دست آوردن پول جعل شده است.

در امارت طالبان همانند رژیم کابل تفنگ سالاری و زورگویی حاکم نیست، بلکه تمام امور طبق شریعت اسلامی اجرا و قوانین توسط محاکم قانونی صادر می‌شود.

امارت طالبان در حالی که رژیم کابل را علت اصلی فرار هموطنان از کشور می‌داند، از تمام کسانی که بخاطر فرار از  وطن با خطراتی همچون غرق شدن، به اسارت در آمدن، کشته شدن مواجه هستند، می‌خواهد که با تحمل کردن مشکلات، راه صبر و استقامت در پیش بگیرند و بخاطر مهاجرت غیرقانونی، با ارائه تهدیدات جعلی، طالبان را بد نام نکنند.

امارت طالبان به این خاطر مبارزه می‌کند که کشور آباد شود و هموطنانمان آزاد و آرام و در زیر چتر ما زندگی راحتی داشته باشند.

در انتهای این بیانیه آمده است: بنابر این هیچ کس فریب تبلیغات کاذبی که علیه طالبان است را نخورد، طالبان برای آرامش مردم و هموطنان خود تلاش زیادی خواهد کرد.

منبع: فارس