۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
بازی جدید شهردار تهران با اصولگرایان

قالی‌باف همچنان "دوگانه" می‌سوزاند/ چه کسی به دنبال ائتلاف با سرهنگ است؟

دیگر رفتارهای انتخاباتی قالی‌باف نشان می دهد که راضی نگاه داشتن اصلاح طبلان همواره به عنوان یکی از سیاست های راهبردی، مورد توجه او بوده است.
کد خبر : ۲۷۵۷۶۱
گروه سیاسی صراط - یکی از نزدیکان محمدباقر قالی باف پیوستن او به ائتلاف اصولگرایان را تکذیب کرده و آن را "نمایش وحدت" خوانده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، در حالی که ائتلاف اصولگرایان از چندی پیش با برگزاری جلساتی میان شخصیت ها و گروه های مختلف، مورد تاکید قرار گرفته بود، امروز اعلام شد که محمدباقر قالی باف شهردار تهران نیز به این ائتلاف پیوسته است.

پرویز سروری، قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در خصوص پیوستن قالی‌باف به شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایی گفته بود: آقای قالی‌باف همیشه از جریان اصولگرایی حمایت کرده است، این بار نیز از این جریان حمایت می‌کند. او افزوده بود: با شناختی که بنده از آقای قالی باف دارم وی در این دوره نیز از مجموعه اصولگرایی حمایت می‌کند.

اما این خبر زیاد دوام نیاورد و توسط دبير كل جمعيت پيشرفت و عدالت ايران اسلامي کاملا تکذیب شد.

حسین قربان زاده گفت: آقاي قالي‌باف نه در جلسه سياسي حضور پيدا كرده و نه به هيچ  ائتلاف و جريان سياسي براي انتخابات مجلس پيوسته است و شايعات مطرح شده صرفا تلاش برخي دوستان براي ايجاد موج خبري به منظور تحقق وحدت حداكثري است كه البته اين تلاش قابل ستايش است اما بهتر است به جاي اينهمه پشتكار براي ايجاد نمايش اتحاد به فكر اصلاح روندها و فرآيندهاي اشتباه براي تحقق وحدت واقعي اصولگرايانه باشيم.

اظهارات فوق عملا آب سردی بود بر تلاش برخی اصولگرایان برای پیوستن قالی باف به ائتلاف.

آنچه قابل تامل است این است که شهردار تهران تا کنون در دو انتخابات ریاست جمهوری 84 و 92 شرکت کرده و توفیقی به دست نیاورده است. از طرف دیگر رفتارهای انتخاباتی او نشان می دهد که راضی نگاه داشتن اصلاح طبلان همواره به عنوان یکی از سیاست های راهبردی، مورد توجه او بوده است.

در انتخابات گذشته، این رویه او بارها نمایان شده بود و به نظر می رسد او به آرایی خیالی از میان بدنه اجتماعی اصلاح طلبان دل خوش کرده و هرگز راضی نیست خود را یک اصولگرای صرف قلمداد کند.

نتیجه این سیاست حرکت همیشگی قالی باف روی مرز اصلاح طلبی و اصولگرایی بوده و این سیاست باعث شده که شهردار تهران حتی در مواردی مانند فتنه 88 نیز موضع گیری صریح نداشته باشد.

با این شرایط، معلوم نیست چرا برخی اصولگرایان اصرار دارند نام او نیز در ائتلاف های اینچنینی وجود داشته باشد. قالی باف نه رای قابل توجهی دارد، نه قدرت مدیریت گروه های سیاسی و نه مواضع سیاسی شفافی اتخاذ کرده است.

حتی در مواردی هم که او وارد گود ائتلاف شده، هدفش همراه کردن سایر اصولگرایان با خود بوده و به نظر می رسد ائتلاف های شکست خورده ای مانند ائتلاف سه نفره او با ولایتی و حداد عادل هم صرفا با فرض اینکه خود او کاندیدای نهایی خواهد بود، مورد استقبال قالی باف و مشاوران او قرار گرفته است.

با این وصف، بودن یا نبودن قالی باف در ائتلاف اصولگرایان نه چیزی به این ائتلاف اضافه می کند و نه از آن می کاهد معلوم نیست دلیل پافشاری اصولگرایان برای همراهی با قالی باف چیست.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
۲۶
۲۵
اگر سرهنگ قالیباف یا حتی آقای غرضی رئیس جمهور شده بود از الآن اوضاع بهتری داشتیم .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
۲۴
۸
یه سوال :
صراط جان دقت کردید شما به جز افرادی اندکی از نمایندگان مجلس و روزنامه کیهان ، با تمام چهره های اصلی و شاخص و سرشناس اصولگرا ، اعتدال گرا و اصلاح طلب مخالف هستید !! شما با هاشمی ، لاریجانی ، مطهری ، قالیباف ، خاتمی ، حسن خمینی ، روحانی ، ظریف ، عارف ، ولایتی ، شمخانی و بسیاری از این قبیل افراد که گاها در حلقه بسیار نزدیک به رهبری هستند مخالفت میکنید و جالب اینکه خودتان و دوستانتان را انقلابی و ولایت مدار میدانید و مخالفانتان را ضد انقلاب ، فریب خورده ، فتنه گر ، جاسوس ، غیر خودی و .... معرفی میکنید.
میشه در یک مقاله یا تحلیل علت این مقوله را توضیح دهید که چهره شاخص و مورد اعتماد شما کیست و چه کسی را تائید می نمائید و یا منش و دیدگاه سیاسی خود را صراحتا اعلام فرمایید. چرا که حتی گاها با وجود حمایت های رهبر کشور از یک شخص خاص شما باز هم القاب و عناوینی را که عرض نمودم را به آن شخص نسبت میدهید. پس خواهشا بدون آن که از رهبری هزینه کنید پاسخ دهید.
علي عمار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
۵
۴
شهدار تهران چهره نامعلومي داردو هيچكس هنوز نتوانسته بداند كه به كدامين طرف گرايش دارد. واين امر خيلي خطرناك است چرا كه هرجا كه به نفع او باشد براي انها سينه ميزند دركل شهدار تهران قدرت طلبي است كه براي گرفتن قدرت در دست خود دست به هركاري ميزند .....؟؟؟؟؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
۵
۳
ببخشیدها
احمق به شما می گن که هنگام یکی شدن و جذب حداکثری به دنبال دفع حداکثذی هستید
غلامپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
۵
۲
سلام.سایت صابر نیوز جواب فتنهگری شما رو داده