۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

آغاز رزمایش مشترک ایران و عمان

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش از آغاز پنجمین رزمایش مشترک ایران و عمان در آب‌های خلیج فارس و شرق تنگه هرمز خبر داد.
کد خبر : ۲۷۶۲۱۰

صراط:  فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش از آغاز پنجمین رزمایش مشترک ایران و عمان در آب‌های خلیج فارس و شرق تنگه هرمز خبر داد.

امیر دریادار دوم حسین آزاد پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این مانور، با اشاره به محدوده برگزاری آن اظهار داشت: این پنجمین رزمایش مشترک دو کشور ایران و عمان در این نوع و سطح است که اهداف تعریف شده خاصی دارد.

وی ادامه داد: برقراری امنیت و ایمنی کشتی‌ها، شناورهای تجاری و نفتکش‌ها و هماهنگی در امداد و نجات دریایی در محدود تنگه هرمز و آب‌های پیرامونی از اهداف اصلی این مانور است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش یادآور شد: یگان‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی و کشور عمان، نیروی دریایی سپاه و کشتیرانی جمهوری اسلامی در این رزمایش حضور دارند.

آزاد اضافه کرد: در این مانور عملیات‌های مشترک هوایی و دریایی و ساحلی را شاهد خواهیم بود که هر کدام با شرایط و ویژگی‌های خاصی برگزار خواهد شد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به سناریوهای این مانور گفت: ما همواره بر این عقیده و برنامه تاکید داریم که باید امنیت و ایمنی منطقه به دست کشورهای منطقه تامین شود.

وی با بیان اینکه، امنیت تردد و ایمنی دریانوردی و سلامت دریانوردان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: نیروی دریایی ارتش با بهره‌گیری از تجربیات قابل تاملی که در این حوزه دارد، تاکنون علاوه بر تامین امنیت خطوط تجاری و اسکورت هزاران کشتی، چندین کشتی را نیز از دست دزدان دریایی نجات داده است.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط ایران عمان