۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

عدم تمایل دولت برای ائتلاف با اصلاح‌طلبان

محمدجواد حق شناس گفت: دولت و حزب نزدیک به دولت از این مسیر استقبال نمی کندو سعی می کند به نوعی براساس خط مشی که خود دولت هم داشته، همچنان در وسط ماجرا بایستد.
کد خبر : ۲۷۷۵۵۵
  محمدجواد حق شناس گفت: دولت و حزب نزدیک به دولت از این مسیر استقبال نمی کندو سعی می کند به نوعی براساس خط مشی که خود دولت هم داشته، همچنان در وسط ماجرا بایستد.

محمدجواد حق شناس در گفت وگو با «همشهری ماه» بر فاصله گرفتن اصلاح طلبان از تندروی های پیشین تاکید دارد.

وی در این باره گفت:اصلاح طلبان در انتخابات سال 92 گام نخست را هوشمندانه برداشته اند و تفاوتی که وجود دارد به همین دلیل است.شاید قبل ازسال 92 کسی ازجریان چپ سابق و جریان اصلاح طلبی باورش نمی شد که این جریان حاضر باشد روی چهره شاخصی از جریان رقیب سرمایه گذاری کند.

وی در ادامه درباره مستقل وارد شدن حامیان دولت در انتخابات یا حمایت بی قید و شرط اصلاح طلبان گفت:در انتخابات مجلس اتفاقی که افتاد، در روندی که برای تشکیل شورای سیاستگذاری اصلاحات شکل گرفت، رئیس دوره ای شورای هماهنگی اصلاحات نامه ای به رئیس دولت اصلاحات می نویسد و مشخصا از ایشان می خواهد که برای هماهنگ شدن شورای هماهنگی اصلاحات و شورای راهبردی نظر بدهد. ایشان وقتی نظر می دهند، مشخصا حزب نزدیک به دولت (حزب اعتدال و توسعه) را هم ذکر می کنند که بدون طی تشریفات وارد شورا شوند. خب، خواسته جریان اصلاح طلب در این فضا جلو می رود و حتی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری، حزب اعتدال و توسعه دعوت می شود و آقای دهقان در آن جلسه حضور می یابند. اما بعد از یک جلسه می بینیم که این حزب رسما اعلام می کند با احترام به جریان اصلاحات می خواهد خط مشی مستقلی را تعریف کند.

وی ادامه می دهد:دولت و حزب نزدیک به دولت  از این مسیر استقبال نمی کندو سعی می کند به نوعی براساس خط مشی که خود دولت هم داشته، همچنان در وسط ماجرا بایستد و پرچمی که با عنوان اعتدال در میانه میدان گذاشته، بتواند بخشی از اصلاح طلبان و بخشی از جریان محافظه کار را حفظ کند و همین خط مشی را در انتخابات اسفند هم دنبال کند.

وی در جواب این سوال که: جریان اصلاح طلب چگونه خواهد توانست هم سطح مطالبات بدنه اجتماعی خود را پایین نگه دارد. هم اینکه از مردم بخواهد پای صندوق های رای بیایند گفت: فکر می کنم روند اصلاحات تدریجی و متناسب با ظرفیتی که در نظام سیاسی وجود دارد، هم باعث می شود کشور آسیب کمتری ببیند و هم جریانات سیاسی بتوانند مطمئن تر حرکت کنند. در عین حال دچار انقطاع هم نشوندو عملا تحلیل ما این است که هرگونه تندروی به کشور آسیب خواهد زد و این تندروی فرق نمی کند مربوط به جریان اصلاح طلبی باشد یا جریان محافظه کار.

منبع:همشهری ماه