۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

تنظیم بازار مهمتر از جان مردم؟!

گویا عده‌ای در دولت، «تنظیم بازار» و ارزان‌ نشدن قیمت سیب‌زمینی را مهمتر از سلامت جان مردم می‌پندارد؛ شاید هم قرار است «تنظیم سود» سرمایه‌داران واردکننده برنج به هم نریزد!
کد خبر : ۲۷۷۶۲۷

صراط:  گویا عده‌ای در دولت، «تنظیم بازار» و ارزان‌ نشدن قیمت سیب‌زمینی را مهمتر از سلامت جان مردم می‌پندارد؛ شاید هم قرار است «تنظیم سود» سرمایه‌داران واردکننده برنج به هم نریزد!

سیدمحسن میرشمسی طی یادداشتی نوشت: دو موضوع تقریباً مشابه با دو رفتار کاملاً متفاوت. یکی «سیب‌زمینی» و دیگری «برنج». یازده هزار تن سیب‌زمینی "سالم"ی که "امحا" شد و هزاران تن برنج "فاسد"ی که بین مردم "توزیع" شد و باز هم قرار است توزیع شود.

دولت همین چندی پیش یازده هزار تن سیب‌زمینی سالم را امحا کرد که به اصطلاح، تنظیم بازار به هم نریزد و قیمت سیب‌زمینی در بازار مصرف کاهش نیابد.

دولتِ مدعیِ کاهشِ تورم، حاصل دست‌رنج کشاورزان ایرانی و برکت خدا را از بین برد تا جلوی کاهش قیمت سیب‌زمینی را بگیرد؛ رفتاری که از سوی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با رفتار معروف و مشهور آمریکا که گندم مازاد را برای جلوگیری از کاهش قیمت آن در بازار به دریا می‌ریخت اما بین گرسنگان آفریقایی توزیع نمی‌کرد، مقایسه و مشابهت‌سازی شد.

حالا این روزها خبر توزیع برنج آلوده و تاریخ‌مصرف گذشته وارداتی بین مردم، افشا و به یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه افکار عمومی تبدیل شده است؛ محموله‌های برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته‌ای که از انبارهای شرکت بازرگانی دولتی بین مردم به‌ویژه در ایام محرم توزیع شده بود.

موضوعی که وزیر جهاد کشاورزی به جای احساس نگرانی برای سلامت مردم، آن‌را طبیعی قلمداد کرد و گفت که تمدید تاریخ مصرف برنج‌ها یک امر طبیعی به شمار می‌آید.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز گفته است که می‌خواهند هزاران تن برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته را از انبارهای شرکت بازرگانی دولتی به انبارهای دیگر منتقل کرده و با تغییر بسته‌بندی و نصب تاریخ جدید در بازار مصرف توزیع کنند.

سؤال این است که دولتی که برای تنظیم بازار و کاهش قیمت سیب‌زمینی احساس نگرانی کرده و سیب‌زمینیِ سالمِ محصولِ زحمتِ کشاورزِ ایرانی را امحا می‌کند، چرا برای سلامت و جان مردم احساس نگرانی نمی‌کند و برنجِ آلوده و فاسدِ وارداتیِ متعلق به سرمایه‌داران را بین مردم توزیع می‌کند؟!

گویا عده‌ای در دولت، "تنظیم بازار" و ارزان‌ نشدن قیمت سیب‌زمینی را مهمتر از سلامت جان مردم می‌پندارد. شاید هم قرار است "تنظیم سود" سرمایه‌داران واردکننده برنج به هم نریزد!

به نظر می‌آید مردمی که در مدت اخیر "هوای آلوده" را نفس می‌کشیدند و با آن کنار آمدند، باید از این به بعد با "غذای آلوده" نیز کنار بیایند و برنج فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته نوش جان کنند؛ همانطور که در ماه‌های گذشته میل کردند و تازه امروز از آلوده و فاسد بودن آن مطلع شدند!

منبع: تسنیم