۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴

تقدیر از تدبیر وارداتی دولت!

بسیاری از شهروندان ساکن در کلانشهرها و پایتخت، با انتشار دل‌نوشته‌های اعتراضی و تصاویر دودگرفته، به آلودگی پایدار هوا و بی‌عملی دولت در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دادند.
کد خبر : ۲۷۷۷۴۳
صراط: بسیاری از شهروندان ساکن در کلانشهرها و پایتخت، با انتشار دل‌نوشته‌های اعتراضی و تصاویر دودگرفته، به آلودگی پایدار هوا و بی‌عملی دولت در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دادند. از جمله این موارد می‌توان به کمپین‌های مردمی همچون «هوای پاک، حق ما» اشاره کرد که موجب شد بسیاری از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی تصویر خود را به نمایه با ماسک ضد حملات شیمیایی و انواع دیگر ماسک تغییر دهند.

برخی از شهروندان نیز اخبار بستری شدن چهره‌های مشهور همچون بهنوش بختیاری، علی رضوانی و حتی عزیزان خود به علت شدت گرفتن آلودگی هوا را پوشش داده‌اند. ستاره اسکندری بازیگر کشورمان نیز در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی به بی‌عملی در برابر  آلودگی پایدار هوا اعتراض کرد و نوشت: «اینجا تهران است؛ گمشده در ذره‌هاى خاکسترى و ما به روى خودمان نمى‌آوریم، نه دولت و نه مردم... و هنوز کودکان مدرسه‌هاى تعطیل شده را با ماشین به گردش مى‌بریم و مسئولیت این هوا را نمى‌پذیریم، نه ما مردم و نه دولت... چشم‌مان به آسمان است که ببارد که معجزه شود بى‌آن که کارى کنیم... این شهر گمشده در ذره‌هاى خاکسترى فراموشى، شهر من و توست رفیق، شهر شماست مسئول عزیز، تدبیرى باید.»با  وجود همه واکنش‌های مردمی به نظر می‌رسد هنوز دولت «آلودگی هوا» و خسارت‌های ناشی از آن را جدی نگرفته و به جز «واردات بنزین» با هدر‌رفت میلیاردها تومان ارز ملی، همراه با تبلیغات کذب پیرامون «بنزین تولید داخل» برنامه عملیاتی‌ای در دستور کار ندارد.

شایان ذکر است پیش از این معصومه ابتکار همراه با فضاسازی گسترده رسانه‌ها بنزین تولید داخل را مهم‌ترین عامل آلودگی هوای تهران و کلانشهرها معرفی کرده بود. همین ادعای بی‌سند و مدرک با همکاری ویژه زنگنه، وزیر نفت به هزینه‌کرد سنگین دولت در حوزه واردات بنزین انجامید. هر چند اخیرا ابتکار در واکنش به سوالات بی‌پاسخ مردم ناباورانه گفت: «آلودگی هوا ناشی از بنزین نیست!»
منبع: کیهان