۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

بهروان: با تغییر برنامه لیگ مخالفم

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تأکید کرد به عنوان یکی از مسئولان سازمان لیگ با اعمال تغییر در برنامه این مسابقات مخالف است.
کد خبر : ۲۷۸۳۷۹
صراط: رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تأکید کرد به عنوان یکی از مسئولان سازمان لیگ با اعمال تغییر در برنامه این مسابقات مخالف است.

غلامرضا بهروان درباره گذشت یک نیم‌فصل از لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: ما تمام تلاش‌مان را کردیم تا لیگ به بهترین شکل برگزار شود و برنامه یک ساله هم داده بودیم. شاید تغییراتی هم در برنامه ایجاد شد، اما من به عنوان یک مسئول با تغییر مخالف بوده و هستم. البته وقتی مجبور هستیم با برخی اتفاقات و شرایط بالادستی‌ها مانند برنامه‌های تیم ملی یا آلودگی هوا برنامه را تغییر بدهیم، کاری از دست‌مان بر نمی‌آید و دست ما هم بسته می‌شود. با این حال من از تمام تیم‌ها، مدیریت باشگاه‌ها، کادرفنی، بازیکنان و هواداران تشکر می‌کنم که در این زمینه با ما همکاری کردند. به خصوص از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که خیلی به ما کمک کردند و انتقادات درستی داشتند که از این انتقادات استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اکنون به دنبال برنامه‌ریزی برای هفته هجدهم لیگ هستیم و دو برنامه خواهیم داشت. برنامه‌های ما هم بستگی به بازگشت تیم امید از مسابقات انتخابی المپیک دارد. ما امیدوار هستیم، تیم امید به فینال قهرمانی زیر 23سال آسیا برسد و بتواند سهمیه بگیرد که در این صورت لیگ کمی دیرتر آغاز خواهد شد. باید بگویم برنامه لیگ فشرده است و آن هم به دلیل حضور برخی باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیاست. در حال حاضر شاید برخی بگویند ما هم باید مانند اروپایی‌ها باشیم و بازیکن وقتی از اردوی تیم ملی باز می‌گردد، 48 ساعت بعد برای باشگاهش به میدان برود، اما وقتی این صحبت می‌شود باید امکانات را هم دید. ما اینجا وقتی می‌خواهیم برای لیگ برنامه‌ریزی کنیم، تیم‌هایی که در آسیا بازی دارند، درخواست می‌کنند از یک هفته قبل برای آنها برنامه‌ای در لیگ نگذاریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ که در مراسم افتتاح ساختمان لیگ فوتسال شرکت کرده بود با بیان اینکه از افتتاح این ساختمان بسیار خوشحال است، خاطرنشان کرد: برای مقایسه برنامه‌ریزی سازمان لیگ، نگاهی به برنامه مسابقات فوتسال داشته باشید. در فوتسال هر تیمی برای خودش یک زمین دارد، آیا در فوتبال هم این‌طور است؟ ما مجبور هستیم به دلیل داشتن زمین مشترک بین چند تیم، برخی برنامه‌ها را تغییر بدهیم، اما اگر تیم‌ها یک زمین اختصاصی داشتند، برنامه‌ریزی بهتری می‌داشتیم. اگر امکانات مناسب بود، تیم‌ها می‌توانستند هر سه روز یک بار هم بازی کنند. به لیگ برتر انگلیس نگاه کنید که تیم‌ها هر سه روز یک بار بازی می‌کنند. آرسنال چهارشنبه در اروپا بازی می‌کند و به ترکیه می‌رود و بعد از بازگشت به انگلیس، شنبه در لیگ برتر بازی می‌کند. امکانات شامل زمین مناسب تا پروازهای به موقع هواپیماهاست که متأسفانه در کشور ما این امکانات نیست. ما سهم خودمان را در برخی تغییر برنامه‌ها می‌پذیریم، اما برخی مشکلات مربوط به سازمان لیگ و برنامه‌ریزی نیست.

بهروان ادامه داد: به طور مثال ما مسابقات لیگ دسته اول را برگزار می‌کنیم و به ما اعلام می‌کنند که رئیس جمهور سفر استانی دارد و باید بازی‌تان را در فلان شهر لغو کنید. حالا ما مجبوریم مسابقه را تعطیل کنیم و باید در برنامه یک ساله بگردیم و یک جای خالی برای یک مسابقه پیدا کنیم. با این حال ما 25 اردیبهشت 1395 لیگ برتر را به پایان می‌رسانیم و روز سوم خرداد هم فینال جام حذفی را برگزار می‌کنیم. 21 اردیبهشت 95 هم لیگ دسته اول به پایان می‌رسد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تاریخ نقل‌وانتقالات نیم‌فصل گفت: نقل‌وانتقالات از 2 دی‌ماه آغاز شده و تا 29 دی‌ماه ادامه خواهد داشت. کمیته نقل‌وانتقالات هم براساس قوانین کارها را پیش می‌برد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم‌های بدهکار می‌توانند نقل‌وانتقالاتی داشته باشند یا نه، اظهار داشت: کمیته انضباطی از ما خواسته به تیم‌های بدهکار خدماتی داده نشود. هم ما و هم کمیته نقل‌وانتقالات تابع مدیران بالادستی هستیم.

منبع: تسنیم