۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹

وقف‌خانه ۱۰میلیاردی‌و وصیت بانوی‌کرمانی

بر اساس آخرین آمار اسنادی از ثبت موقوفات جدید در کشور، خیرین ایرانی موقوفات خود را وقف ساخت مسجد، حسینیه، امور عام المنفعه و فعالیت های قرآنی کردند.
کد خبر : ۲۷۹۰۶۱
صراط: در ماه جاری خیرین باز هم رکورد زدند و با ثبت اموال و دارایی های خود به عنوان وقف، موقوفه های جدیدی را در بانک اطلاعات موقوفات کشور ثبت کردند. اما نیت واقفان جدید هم قابل تامل بود.

یک بانوی کرمانی به نام فاطمه بلوچی ساختمان مسکونی خود را به مساحت ۲۵۵ مترمربع وقف کرد. این بانوی خیراندیش گفته است: در وقف نامه من بنویسید که این خانه بعد از مرگم برای امورعام المنفعه و خیرات و مبرات استفاده شود.

کرمان همچنان در صدر وقفیات جدید قرار دارد و در سند دیگری که به ثبت رسیده یک واقف به نام هوشنگ برخورداری زمین ۳۶۵ متری خودش را به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان وقف فعالیت های قرآنی کرده است. واقف گفته که می خواهم در این خانه یا از عواید این خانه برای برگزاری کلاسهای تدریس قرآن استفاده شود.

در بازار داغ رقابت برای ثبت صدقه جاریه اداره اوقاف ارومیه اعلام کرده است که یک خیر در روستای وقاصلوی سفلی ۵۰۰ متر زمینش را برای احداث حسینیه وقف کرده است. البته خیری دیگری هم در همین شهرستان ۱۰۰ متر ساختمانش را با نیت احداث خانه قرآنی وقف کرد که با این دو وقف آمار موقوفات ارومیه به ۱۱۰۰ و ۷۶۶۰ رقبه رسید.

به گزارش مهر، بر اساس آخرین مدارک ثبتی یک خیر از شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی با حضور در اداره کل اسناد این شهرستان ۶ دانگ زمین خود را به متراژ ۱۷۰ متر مربع و ارزش ۲۵ میلیون تومان وقف ساخت مسجد در روستای قزل قوپی مهاباد کرده است. این در حالی است که در سال جاری در این شهرستان ۵ وقف دیگر هم ثبت شده که بیشتر برای ساخت مسجد بوده است.

همچنین در شهرستان اسکو یک باغ به مساحت ۳۰۰ متر مربع، در منطقه گنبرف اسکو، توسط عبدالحسین پاشایی واقف خیراندیش وقف امور فرهنگی و مذهبی شد. این موقوفه برای احداث حسینیه زینبیه گنبرف، وقف شده که ساخت این حسینیه با مشارکت هیئت عزاداران ۱۴ معصوم گنبرف، انجام خواهد یافت. ناگفته نماند که بخشی از هزینه مورد نیاز برای احداث این حسینیه، از اعتبارات اداره کل اوقاف استان و مابقی توسط هئیت عزاداران ۱۴ معصوم گنبرف، تامین خواهد شد و عملیات اجرایی آن از اوایل سال ۹۵ آغاز می شود.

منبع: مهر
برچسب ها: وقف کرمان صراط