۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

سیاسی کردن خبرگان خیانت است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ترجیح برای احراز اجتهاد با آزمون علمی است، گفت: چنانچه فضای مجلس خبرگان سیاسی شود به هیچ عنوان جالب نیست؛ تاکنون در خبرگان تنها رهبری و منویات رهبری مطرح بوده است.
کد خبر : ۲۸۰۱۸۴

صراط:  عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ترجیح برای احراز اجتهاد با آزمون علمی است، گفت: چنانچه فضای مجلس خبرگان سیاسی شود به هیچ عنوان جالب نیست؛ تاکنون در خبرگان تنها رهبری و منویات رهبری مطرح بوده است.

حجت‌الاسلام عسکر دیرباز عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت آزمون علمی برای احراز اجتهاد کاندیدای خبرگان اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس خبرگان یک مجلس تخصصی است و می‌خواهد درباره شرایط رهبری تصمیم بگیرد و یکی از شرایط رهبری نیز اجتهاد رهبر است که رهبر باید در جمهوری اسلامی مجتهد مطلق باشد، کسانی که می‌خواهند مجتهد بودن رهبر را تشخیص دهند باید خودشان خبره و از درجه اجتهاد برخوردار باشند.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه راه‌های گوناگونی برای احراز اجتهاد وجود دارد، یادآور شد: یکی از راه‌هایی که آسیب کمتر و درجه موفقیت بالاتری دارد، دعوت افراد به آزمون است که به صورت عادلانه برگزار شده و پس از آزمون شفاهی درجه اجتهاد افراد مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق قانون تنها مرجع تشخیص خبرگان، فقهای شورای نگهبان هستند و می‌توان گفت یکی از خوبی‌های برگزاری آزمون این است که قابل اعتراض و قابل احراز بوده و به صورت عادلانه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دیرباز با بیان اینکه ترجیح برای احراز اجتهاد از طریق آزمون علمی است، گفت: چنانچه فضای مجلس خبرگان سیاسی شود به هیچ عنوان جالب نیست چرا که تاکنون در خبرگان تنها رهبری و منویات رهبری چه در زمام امام و چه در زمان مقام معظم رهبری مطرح بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر عده‌ای بخواهند مجلس خبرگان را به محل تعارض جناح‌ها با یکدیگر تبدیل کنند، این خیانت به خبرگان است.

منبع: فارس