۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

نظر لاریجانی درباره موانع سرمایه‌گذاری

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد هستیم قوانین پیچیده و بروکراسی مشکلی برای سرمایه‌گذاران است و موجب کم شدن اقبال نسبت به سرمایه‌گذاری می‌شود.
کد خبر : ۲۸۲۰۴۵
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد هستیم قوانین پیچیده و بروکراسی مشکلی برای سرمایه‌گذاران است و موجب کم شدن اقبال نسبت به سرمایه‌گذاری می‌شود.

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه طبق قانون واگذاری امور به نهادهای غیردولتی و تخصصی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: البته بدنه اجرایی دولت معمولا تمایلی به واگذاری اختیارات ندارد ولی در شرایط کنونی شاهد هستیم که بدنه دستگاه‌های دولتی بسیار حجیم شده و بسیاری از اعتبارات صرف اداره این بدنه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از بخش‌های تخصصی گفت: باید سازمان‌هایی همانند سازمان نظام مهندسی کشاورزی به حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان بپردازند و مرحله‌ای جدید را در مسیر حرکت این گروه‌ها نباشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم قوانین پیچیده و بروکراسی مشکلی برای سرمایه‌گذاران بوده و این مسئله موجب کم شدن اقبال نسبت به سرمایه‌گذاری می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید کشاورزان را مورد حمایت خود قرار دهد، گفت: افزایش افزایش ارتباط و تعامل سازمان نظام مهندسی کشاورزی با مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از نکاتی است که می‌تواند این سازمان را در دستیابی به اهداف خود یاری کند.

وی در پاسخ به درخواست کمک‌های مالی به این سازمان گفت: باید با توجه به تنظیم لایحه بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه پیشنهادات خود را ارائه کنند تا کمیسیون‌های تخصصی به بررسی آنها بپردازند.

در این نشست کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به عضویت 200 هزار نفر در این سازمان گفت: این سازمان در صورتی که مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند بسیاری از هزینه‌های دولت در حوزه کشاورزی را بکاهد و عهده‌دار اقدامات کارشناسی در این بخش شود.
منبع: فارس