۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

عمان گذرگاه‌های مرزی با یمن را بست

کشور عمان همزمان با تحرکات عربستان سعودی در «حضرموت» و تغییرات امنیتی ایجاد شده در استان«المهرة»، برای جلوگیری از ورود افراطی‌های مسلح به مسقط، گذرگاه‌های مرزی خود با یمن را بست.
کد خبر : ۲۸۲۱۹۶

صراط: همزمان با تحرکات عربستان سعودی به سوی پایتخت استان «حضرموت» در یمن، مقامات کشور عمان، دو گذرگاه زمینی خود با یمن را در «المهرة» بستند زیرا پیشروی نیروهای افراطی در حضرموت و استقرار شماری از آنها در المهرة واقع در شرق یمن، نگرانی‌های امنیتی را برای مسقط به همراه داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری یمنی «خبر»، منابع آگاه محلی در استان المهره، واقع در مرز میان دو کشور یمن و عمان، مسقط دو گذرگاه زمینی «شحن» و «صرفیت» را چند روزی است که بسته و تدابیر امنیتی شدیدی را برقرار کرده و برای ورود یمنی‌ها به عمان، سخت‌گیری می‌کند.

این دو گذرگاه تنها گذرگاه‌های موجود برای یمنی‌ها به منظور خروج از کشور بود زیرا یمن از 26 مارس سال گذشته در محاصره شدید قرار دارد و اکنون تنها فرودگاه صنعا، برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه احتمالی، فعال است.

اخیرا، دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن و «خالد بحاح» معاون و نخست‌وزیر فراری او، تغییراتی را در صفوف فرماندهان امنیتی و نظامی در المهره ایجاد کرده‌اند که برای مسقط نگران‌کننده بوده است.

از سوی دیگر، از آوریل 2015، القاعده نیز بر بخش‌هایی از حضرموت از جمله شهر «مکلا» مرکز این استان و بندر آن، سیطره یافته است.

منبع: فارس