۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

شیرزاد: نامزدهای ما نُطق پرشور نکنند

احمد شیرزاد گفت: اصلاح‌طلبان از کسانی که روی آنها سرمایه‌گذاری خواهند کرد انتظار قرائت نطق‌های پرشور را ندارند؛ انتظار ما این است که این افراد رای‌ها مسئولانه‌ای بدهند و علیه ما موضع‌گیری غیرمنطقی نکنند.
کد خبر : ۲۸۳۲۷۲
صراط: روزنامه آرمان امروز سه‌شنبه 94/11/6 گفت و گویی با احمد شیرزاد استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب انجام داده است.

شیرزاد در بخشی از این گفت و گو درباره رویکرد دولت در انتخابات مجلس عنوان کرد: وظیفه دولت هماهنگی دستگاه‌ها و همچنین امانتداری در انتخابات است. لذا دولت در صحت انتخابات و امانتداری ایفای نقش خواهد کرد. نباید انتظاری بیش از دفاع روحانی از حقوق مردم بر اساس وظایف قانونی از وی داشت. همین که دولت امانتداری صندوق‌های رأی را به درستی انجام دهد، مثبت است.

وی در پاسخ به سوالی راجع به تمایل اصلاح‌طلبان به شرکت در انتخابات گفت: این بدنه با وجود رد صلاحیت‌ها هنوز هم انگیزه لازم برای شرکت در انتخابات را دارد. هر چند رد صلاحیت‌هایی صورت گرفته است ولی بدنه اصلاح‌طلب هنوز تمایل زیادی برای شرکت در انتخابات دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در مجموع با وجود برخی مشکلات اصلاح‌طلبان موفق خواهند شد که در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه لیست ارائه دهند. اصلاح‌طلبان می‌توانند در میان کاندیداهای موجود به کسی رای دهند که به اندیشه‌های آنها نزدیک‌تر است. اصلاح‌طلبان باید نشان دهند گزینه‌ای که آنها می‌خواهند به مجلس خواهد رفت. اگر ما می‌خواهیم در معادلات قدرت سهمی داشته باشیم باید نشان دهیم کسی که مورد تایید اصلاح‌طلبان است به مجلس راه یافته است.

شیرزاد ادامه داد: به هیچ‌وجه نباید صحنه را خالی کرد. مسلما کنار کشیدن به نفع اصلاح‌طلبان نیست. اصلاح‌طلبان نمی‌توانند پیام‌های مبهم به جامعه بدهند. آنها در چند ماه گذشته مکررا اعلام کرده‌اند که قصد شرکت در انتخابات را دارند و بدنه اجتماعی اصلاحات با این برنامه قصد شرکت در انتخابات را دارد. در میان بازی نمی‌توانیم برنامه را عوض کنیم. به هر حال انتخابات برگزار خواهد شد و درصد مشارکت هم نسبت به قبل بیشتر است ولذا حضور اصلاح‌طلبان تعیین‌کننده است.

وی در پاسخ به این سوال که «انتظار اصلاح‌طلبان از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری روی آنها را دارند چیست؟» گفت: اصلاح‌طلبان از کسانی که روی آنها سرمایه‌گذاری خواهند کرد انتظار قرائت نطق‌های پرشور را ندارند. انتظار ما این است که این افراد رای‌ها مسئولانه‌ای بدهند و علیه ما موضع‌گیری غیرمنطقی نکنند. این حداقل توقع اصلاح‌طلبان از افراد مستقل و حتی اصولگرایانی است که قصد سرمایه‌گذاری بر آنها را داریم؛ همین که علیه اصلاح‌طلبان و مواضع آنها موضع نگیرند کافی است ولی اگر انتظار داشته باشیم این افراد شعار‌های اصلاح‌طلبانه را در مجلس مطرح کنند، قطعا این انتظار برآورده نخواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان افزود: اگر یک بررسی دقیق انجام دهیم افراد گمنامی را خواهیم یافت که با مجموعه خواست‌های جامعه هماهنگ باشند. من اطمینان دارم افراد معتدلی را می‌توان به مجلس فرستاد. درست است که جناح مقابل تعداد زیادی کاندیدا در سراسر کشور دارد ولی افراد متعهدی در میان اصولگرایان وجود دارند که بتوان به عملکرد مثبت آنها امید داشت.