۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

دلیل حملات ترکیه از نگاه مقام سوری

سفیر دمشق در مسکو با اشاره به حملات اخیر ترکیه به مناطقی در شمال سوریه گفت که این حملات به دلیل نگرانی آنکارا از پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه در مقابله با تروریست‌ها است.
کد خبر : ۲۸۵۷۶۵
صراط: فارس نوشت: سفیر دمشق در مسکو با اشاره به حملات اخیر ترکیه به مناطقی در شمال سوریه گفت که این حملات به دلیل نگرانی آنکارا از پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه در مقابله با تروریست‌ها است.

سفیر سوریه در روسیه درباره تحولات اخیر به ویژه حملات خمپاره‌ای ترکیه به کردهای سوری اظهارنظر کرد.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با پشتیبانی حملات هوایی روسیه، از چندی پیش حملات سنگینی به مواضع تروریست‌ها داشته و پیشروی‌های خوبی در استان حلب واقع در مرز ترکیه داشتند.

به موازات همین تحولات، یگان‌های پشتیباتی مردمی کرد سوریه(PYG) هم در مقابله با تروریست‌های جبهه‌ النصره در نواحی نزردیک مرز ترکیه و سوریه پیشروی‌هایی داشتند. به دنبال این تحولات، ترکیه حملات خمپاره‌ای خود به کردهای سوری را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر سوریه در روسیه درباره حملات اخیر ترکیه به مناطقی الز سوریه گفت:‌«آنها(ترکیه) می‌خواهند برای نجات داعش در امور سوریه دخالت کنند. آنها خواستار نجات تروریست‌ها هستند چون تروریست از نظر روحی ضربه سنگینی خورده است».

ریاض حداد افزود: «هر موقع ارتش سوریه پیشروی می‌کند و پیروز می‌شود، این موضوع قطعا باعث عصبانیت عربستان سعودی و ترکیه می‌شود و به همین خاطر است که ترکیه حملات خمپاره‌ای به مناطق مرزی سوریه و فرودگاه‌های آن را آغاز کرد».