۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

پیرموذن: به‌جهت دفاع از مطهری، رد شدم

نماینده رد صلاحیت شده اردبیل در نخستین نطقش پس از برگزاری انتخابات مجلس دهم، نسبت به رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان اعتراض کرد.
کد خبر : ۲۸۸۵۸۲
صراط: خبرآنلاین نوشت: نماینده رد صلاحیت شده اردبیل در نخستین نطقش پس از برگزاری انتخابات مجلس دهم، نسبت به رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان اعتراض کرد.

کمال الدين پيرموذن خطاب به اعضاي شوراي نگهبان پرسيد: در کدام قانون آمده است که علي رغم تاييد مراجع چهارگانه، صرفا با بها دادن به گزارش واهي اشخاص حقيقي حسود مطلق گراي ضد برجام، مي توان حق مسلم کانديداتوري يک فرد را سلب کرد؟ شما بايد عدالت داشته باشيد!

او در ادامه گفت: اعضاي بيت امام راحل را با نگاه سياسي رد صلاحيت کرده و اينجانب را به جهت مخالفت با عملکرد نيروهاي فراقانوني، دفاع از اصلاح طلبي و چهره هاي محبوب مردمي از جمله مطهري، رد صلاحيت کردند. همه سياسيون همچون مطهري، محق تاييد صلاحيت بودند. کدام وجدان پاک از رد صلاحيت گسترده و غير قانوني انتخاباتي که آثار زينباري به جا گذاشت، ناراحت نيست؟ مگر اين حق کشي ها ذوق و شوق تهراني ها را در ارائه راي به ليست اميد دوچندان نکرد؟

پيرموذن که مي گفت «اين آموزه قرآني است که اگر بر کسي ظلم شود، مي تواند فرياد کند»، باز هم خطاب به شوراي نگهبان ادامه داد: اشخاص بر اساس معيارهاي قانوني بايد ارزيابي شوند و نه سلايق فردي. اگر در کشوري مبتني بر مردم سالاري ديني نمايندگاني چون من و خبرگاني چون انصاري، نتوانند به استيفاي حقوق اساسي خود بپردازند چگونه مي توان انتظار داشت که شهروندان عادي کشور اميدي به احقاق حق خود داشته باشند؟

نماينده اردبيل در پايان گفت: ما بر صندلي هاي تکيه زده ايم که روزگاري محل جلوس مدرس بود. مدرس بودن يعني به موقع از رد صلاحيت ها دفاع کردن و مرتفع کردن خلاهاي قانوني به منظور حضور پرشکوه مردم در صحنه انتخابات.