۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵

مانع وحدت حداکثری اصول گرایان چیست؟

وحدت این روزها کلیدی ترین واژه ای است که اصولگرایان در تابستان داغ ۹۰ مدام بر آن تاکید می کنند
کد خبر : ۲۸۸۹۲

به گزارش صراط نیوز به نقل از عصر امروز، این در شرایطی است که به نظر می رسد که پس از شش دوره موفقیت در جریان انتخابات‌های مختلف در کشور، حالا با کمرنگ شدن فعالیت جریان اصلاحات به دنبال حمایت این جریان از فتنه ۸۸، شانس اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات در نگاه مردم و اغلب سیاسیون بیش از گذشته باشد اما با این حال حضور همه جانبه و همراه با وحدت در میان طیف های گسترده اصولگرا در این انتخابات خواهد توانست این شانس را افزایش دهد و از همین روست که سازوکارهای مختلفی که برای تحقق آن هر روز طرح  می شود بحث داغ رسانه هاست.
 
نکته ای که مهم به نظر می رسد،لزوم ایجاد وحدت همه جانبه میان طیف های گسترده ی اصولگرایی است که با توجه به اختلافات ریز و درشتی که همیشه وجود دارد نیل به این هدف فعلا میسر نیست .
 
عده ای از طیف های اصولگرا ،معتقدند ساختار گروه موسوم به "۷+۸ " جامع و کامل نیست و آن را نیازمند تغییرات اساسی می دانند .
 
در واقع افرادی که در صف منتقدین ائتلاف ۷+۸ قرار دارند دو ایراد مهم و اساسی را متوجه این ساختار می دانند. اولا آنها معتقدند این ساختار ساختار جامعی نیست و نتوانسته است همه طیف های اصول گرا را در بر بگیرد ؛ ثانیا افرادی که امروز داعیه سهم خواهی از این کمیته را دارند بعضا کسانی بودند که موضع روشنی در قبال جریانات فتنه و انحرافی اتخاذ نکردند و امروز محور قرار گرفتن آنان برای همه اصولگرایان مورد قبول نیست.
 
افرادی نظیر (روح الله حسینیان ، ولی اسماعیلی حمید رسایی و...) و به طور مشخص جبهه پایداری از جمله کسانی هستند که معتقدند ، تشكیل كمیته ۷+۸ در نهایت امر به نیتجه مطلوب كه همان وحدت اصولگرایان باشد نخواهد رسید.
 
در آن سوی سکه ی اصولگرایی هم طیفی هستند که تشکیلات موسوم به جبهه ی پایداری را همراه با مشکلات عدیده می دانند و می گویند که این جریان در روند وحدت تاثیر گذار نیست .
 
صریح ترین موضع گیری را در این زمینه باهنر از اعضای 7+8 اتخاذ کرد که گفت : درحالی که اصولگرایان عضو جبهه متحد بر طبل وحدت و محوریت جامعتین میکوبند، جبهه تازه تاسیس پایداری، ساز ناکوکی با جریان وحدت مینوازد.
 
باید دید که آیا واقعا مشکل برای رسیدن به وحدت میان اصولگرایان جبهه ی موسوم به پایداریست یا آنکه طبق آنچه اعضای جبهه پایداری می گویند ساختار ۷+۸ دچار ایراد اساسی است ؟
 
بررسی ها تا امروز نشان داده است که همه ی افراد و گروه هایی که برای حضور در انتخابات آتی مجلس از سبد اصولگرایی اعلام موجودیت کرده اند نماینده ی یکی از تشکل های جریان اصولگرایی هستند به غیر از افرادی نظیر "خاموشی" و "کاظم جلالی " که اتفاقا بعد از پیوستن این دو به  7+8 مخالفت ها با این ائتلاف شدت گرفت .
 
سابقه روشن در زمان فتنه ۸۸
 
نکته ای که از ابتدا جزو موارد اصلی و مورد تاکید مبتکرین گروه ۷+۸ بوده است، فاصله داشتن و سوابق روشن افراد حاضر در این ائتلاف با جریانات انحرافی و فتنه سال ۸۸ است و بر همین اساس است که عده ای از اصولگرایان اختصاص کارت ورود به دو نفر ذکر شده به نمایندگی از دو شخصیت پر حرف و حدیث را مورد انتقاد قرار دادند.
 
کاظم جلالی نماینده ی شخصی است که در جریان فتنه ۸۸ درست یک روز پس از پیغام مقام معظم رهبری خطاب به سران اغتشاشات مبنی بر صحت کامل انتخابات از تردیدها گفته بود و این که باید برطرف شود و اعتماد مردم را به دست آورد و...
 
شایعه پیام تبریک به موسوی و جمله عجیبی که تا مدتها از زبان وی درباره نماز جمعه هاشمی نقل می شد از دیگر مواردی بود که  پس از گذشت دو سال هنوز سوال برانگیز می نماید.
 
محمد باقر قالیباف نیز تقریبا وضعیتی مشابه در فتنه 88 داشت و طبیعی است که ورود این دو نفر در ائتلافی که خیلی از بزرگان اصولگرایی به آن چشم امید بسته بودند و با شعار دشمنی با فتنه وارد عمل شده است طبیعتا می تواند سوال برانگیز باشد.
 
از همه این ها که بگذریم، نحوه ورود نمایندگان این دو نفر نیز سوال برانگیز بود. در حالی که همه افراد حاضر در کمیته مشترک اصولگرایی نمایندگان تشکل های سیاسی اصولگرا بودند ، این دو نفر نمایندگان دو شخص اصولگرا بودند که این به آن معنا بود که 7+8 وزنی هم تراز یک جریان برای دو شخص قائل شده که از قضا عملکردشان نزد خود اصول گرایان نیز مورد سوال است. بنابراین چندان دور از انتظار نبود که نحوه چینش این کمیته کم کم مورد مخالفت واقع شودو برخی نیز 7+8 را متهم کنند که با برخی ها تعارف دارد.
 
حال باید منتظر ماند و دید نتیجه رایزنی ها آیا به تغییر ترکیب کمیته مذکور منجر می شود و یا اصولگرایان سنتی این بار هم نقش پدر خواندگی را برای "جوانان اصولگرا" ایفا خواهند کرد؟

نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
فاصله گرفتن از دستورات الهی عامل اصلی عدم وحدت اصول گرایان می باشد .
میگویند بعضی ها سهم اضافی می خواهند
بعضی در صدد قالب نمودن افراد ضغیفند .
بعضی ها نانی که می خواهند را بدست نمی آورند و..............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
فعلا دستور جنگ زرگری است!